Według danych polskiej przeszukiwarki sklepów internetowych kupujemy.pl, w Polsce funkcjonuje około 330 sklepów różnej wielkości sprzedających sprzęt komputerowy, RTV, AGD, sprzęt fotograficzny, telefony i akcesoria GSM, oprogramowanie komputerowe.
Sklepy bardzo różnią się pod względem wielkości, jakości, akceptowanych metod płatności i dostawy towarów. Prawie 1/3 wszystkich sklepów ma siedzibę w Warszawie.
Absolutnym hitem sprzedaży internetowej są cyfrowe aparaty fotograficzne, które znajdują się w ofercie około 180 sklepów online. Bardzo dynamicznie wzrasta popularność odtwarzaczy mp3, która można już nabyć w około 100 sklepach internetowych – najpopularniejsze są odtwarzacze z pamięcią flash, uznanie zaczynają zdobywać również odtwarzacze z dyskami twardymi.
W polskich sklepach internetowych popularne są również peryferia komputerowe (drukarki, monitory, itp.), które znajdujemy w ofertach około 170 sklepów. Nieco mniej, bo 140 sklepów sprzedaje podzespoły komputerowe (płyty główne,
procesory, pamięci, itp.). Coraz więcej polskich sklepów internetowych sprzedaje telefony i akcesoria GSM, obecnie jest to około 30 sklepów.
Wzrasta również ilość nowych aparatów telefonicznych, które można nabyć w sklepach bez abonamentu i simlocków.
Mniej popularny w internecie jest sprzęt AGD – znajdziemy go w ofertach około 25 sklepów, podobnie jest ze sprzętem RTV, który możemy nabyć za pomocą 30 witryn.
Przegląd metod płatności w sklepach internetowych wskazuje na niewielką ilość sklepów umożliwiających płatność kartą płatniczą – jedynie około 17 % sklepów akceptuje tą metodę płatności. Dominującą metodą płatności jest płatność przy odbiorze towaru, 90 % sklepów umożliwia swoim klientom
płatność 'za pobraniem’.
Około 80 % sklepów prezentuje fotografie i opisy większości lub wszystkich oferowanych towarów. Wiele do życzenia pozostawia jednak sposób informowania klientów o prawach i obowiązkach stron transakcji – jedynie około 57 %
sklepów zamieszcza na swoich stronach regulamin.
Statystyki sporządzono na podstawie danych z dnia 31 stycznie 2005r. pochodzących z przeszukiwarki polskich sklepów internetowych kupujemy.pl przeszukujących prawie wszystkie polskie sklepy internetowe z analizowanej
branży – około 320 sklepów.
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.