Kultowa gra powraca; StarCraft 2 sprzedaje się rewelacyjnie

Po dwunastu latach oczekiwania pojawiła się druga część jednej z najbardziej kultowych gier wszech czasów. StarCraft 2, wyprodukowany przez firmę Blizzard, już przed premierą cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Pojawiają się jednak również głosy krytyczne.

O północy z poniedziałku na wtorek Blizzard aktywował klucze niezbędne do uruchomienia gry w wersji cyfrowej, a sklepy rozpoczęły sprzedaż pudełkową. Przed wieloma punktami ustawiały się kolejki.

StarCraft 2 jest strategiczną grą czasu rzeczywistego (ang. RTS) opisującą zmagania trzech ras: Protosów, Teran i Zergów, które stają do walki o dominację.

Minęło już 12 lat od czasu premiery oryginalnego StarCrafta. Prace nad dwójką trwały bardzo długo i jesteśmy dumni z tego co osiągnęliśmy. Cały proces był bardzo skomplikowany. Skupiliśmy się na dwóch rzeczach – na kampanii dla pojedynczego gracza i na rozgrywce wieloosobowej. Dziś rusza nowy serwis battle.net, który będzie domem dla wszystkich gier Blizzarda, więc dużo czasu poświęciliśmy także temu wydarzeniu – powiedział Michael Ryder, przedstawiciel producenta.

Mimo długiego oczekiwania, ogromnych pozytywnych emocji towarzyszących premierze i świetnych wyników sprzedaży – trudno zignorować pojawiające się negatywne komentarze.

Najwięcej kontrowersji wzbudziła cena gry. Za podstawową wersję trzeba zapłacić 199 zł. Wersja kolekcjonerska zawierająca 176-stronicowy album z grafikami z gry, ścieżkę dźwiękową, komiks, płytę z materiałami wideo oraz specjalny pendrive to wydatek aż 399 złotych. Cena może być jednak podyktowana sporymi kosztami produkcji – nie znamy dokładnej kwoty, ale sięga ona kilkudziesięciu milionów dolarów.

Analitycy wieszczą grze ogromny komercyjny sukces. Mike Hickey z Janco Partners przekonuje, że StarCraft 2 sprzeda się w nakładzie ok. 7 mln egzemplarzy w trwającym obecnie roku fiskalnym (kwiecień 2010 – marzec 2011), osiągając obrót na poziomie 350 mln i zysk 171 milionów dolarów.

Cena nie jest jednak jedynym problemem. Klienci, którzy kupili grę narzekają, że pomimo tak długiego czasu produkcji Blizzardowi nie udało się stworzyć gry wolnej od błędów. Na oficjalnym forum firmy pojawiły się tysiące komentarzy osób, które przekonują, że gra potrafi bez przyczyny się wyłączyć i zawiesić działanie systemu operacyjnego. Dodatkowo niektórzy gracze narzekali na legalną cyfrową dystrybucję i trudności z instalacją produkcji na komputerze.

Mimo wspomnianych problemów gra sprzedaje się rewelacyjnie. Nie mamy jeszcze oficjalnych wyników sprzedaży w pierwszych dniach, ale z pewnością pobije rekord części pierwszej, która sprzedała się w liczbie 9,5 mln egzemplarzy na całym świecie – w tym 4,5 mln w samej Korei Południowej. Zwłaszcza, że wkrótce mają ukazać się dwa duże dodatki do podstawowej wersji gry koncentrujące się na innych aspektach fabuły.

A na zachętę – ciekawy film promujący grę.

Źródła: gram.pl, VG247.com, gry.wp.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top