Pięć dni pełnych konsultacji, warsztatów, dostępu do inwestorów i przedsiębiorców z całej Europy. Startup Week 2011, czyli Europejski Festiwal Startupów odbędzie się na początku października br. w Wiedniu, Austrii.
Organizatorzy Startup Week 2011 liczą na obecność technologicznych startupów i przedsiębiorców z Polski, zdobywających za granicą coraz większe uznanie. To wasza szansa na globalny sukces, przekonują. Organizatorem Startup Week jest wiedeński klaster InitialFactor, uruchomiony w 2009 roku przez Markusa Wagnera i Olivera Holle, austriackich przedsiębiorców zajmujących się rynkiem technologii i mediów.
Startup Week to ogólnoeuropejski festiwal dedykowany startupom internetowym, na którym będzie można spotkać około 100 inwestorów, posłuchać wypowiedzi blisko 70 prelegentów i uczestników paneli dyskusyjnych. Organizatorzy planują, że wydarzenie to odwiedzi około 1000 gości z całej Europy, w większości młodych przedsiębiorców. Festiwal Startup Week 2011 odbędzie się w dniach 3-7 października w Wiedniu, Austrii.
Jest mnóstwo wspaniałych firm we Środkowo-Wschodniej Europie. Chcemy zgromadzić wszystkich w tym samym czasie i miejscu by mogli budować między sobą relacje i opierać na nich przyszłe biznesy. Niektórzy przedsiębiorcy wyjadą ze Startup Week z dofinansowaniem ich projektów. Pozostali dużo się od siebie nauczą, poszerzą swoje sieci kontaktów i będą cieszyć się tygodniem przedsiębiorczej energii. Wzorcowym modelem dla Startup Week jest nowojorska scena startupowa. W Wiedniu chcemy połączyć jej profesjonalizm z kreatywnością i witalnością – powiedział Markus Wagner, założyciel i prezes funduszu i5 Invest i współorganizator Startup Week.
Do udziału w Startup Week 2011 zaproszeni są przede wszystkim przedsiębiorcy, inwestorzy oraz wszyscy, którzy mają pomysły na biznes związany z internetem lub technologiami mobilnymi, albo też posiadają odpowiednie kompetencje i chcieliby je dobrze spożytkować współpracując z młodym, dynamicznie rozwijającym się projektem. Co zyskają dzięki obecności na Europejskim Festiwalu Startupów?
Mogą zdobyć nieocenione kontakty i doświadczenie, zaprezentować się przed rzeszą znawców rynku, otrzymają szansę zrozumienia rynków na których chcą działać lub już działają i co istotne dowiedzieć się ile ich projekty tak naprawdę są warte – zapewnił Daniel Cronin, konsultant w All About Apps.
Uczestnicy i prelegenci będą zwracali uwagę na przeróżne aspekty związane ze sceną startupową m.in. takimi jak e-zdrowie, społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, modę, wzornictwo czy gry. Jedną z atrakcji festiwalu będzie TechCrunch Vienna, impreza prowadzona przez czołowy światowy blog poświęcony internetowej i mobilnej przedsiębiorczości – TechCrunch.
Podczas festiwalu odbędzie się także konkurs Startup Challenge, do którego organizatorzy zapraszają młode firmy lub projekty z regionu Środkowo-Wschodniej Europy, w tym z Polski. Najlepszy startup zostanie zaprezentowany na łamach TechCrunch, a także w szeregu europejskich mediów i firmowych serwisów współpracujących z organizatorami Festiwalu.
Startupy mogą zgłaszać chęć uczestnictwa w konkursie Startup Challenge tylko do północy 10 sierpnia br. Firmy, które chciałyby wziąć udział w Startup Challenge nie mogą być starsze niż 2 lata.
Zgłoszenie na Startup Challenge jest bezpłatne. Można tego dokonać poprzez formularz „Apply to the Challenge” na stronie www.startupweek2011.com/challenge/. Każdy z 50 wybranych startupów otrzyma od organizatorów po dwa darmowe bilety wejściowe, upoważniające do uczestnictwa w całej imprezie oraz zaprezentowania projektu podczas konkursu. Startupy będą walczyły o możliwość prezentacji swoich projektów przed panelem złożonym z największych inwestorów na świecie. Taką możliwość zyska tylko 10 wybrańców.
Startup Week 2011 będzie trwał 5 dni. Pierwsze dwa dni dedykowane są wyłącznie startupom, które będą mogły wziąć udział w serii specjalnych sesji warsztatowych dotyczących m.in. oczekiwań inwestorów, zagadnień prawnych (np. patentów), form pozyskiwania pieniędzy, prowadzenia krótkich prezentacji. Drugi dzień w całości poświęcony będzie prezentacjom startupów w eliminacjach konkursu Startup Challenge.
Dopiero trzeciego dnia imprezy nastąpi oficjalne otwarcie konferencji Startup Week 2011, w którym nastąpią prezentacje, odbędą się kolejne warsztaty oraz panele dyskusyjne, a na koniec ogłoszeni zostaną finaliści konkursu Startup Challenge. Czwarty dzień otwarty zostanie przez Mike’a Butchera, redaktora naczelnego europejskiej edycji TechCrunch, po którym odbędzie się prezentacja i panel dyskusyjny poświęcony strategiom osiągania sukcesów przez startupy. Następnie 10 wybranych startupów rozpocznie sesję pitchowania, czyli kilkuminutowych prezentacji projektów przed inwestorami i audytorium uczestników wydarzenia. W tym dniu odbędzie się także ceremonia ogłoszenia zwycięzców Startup Challenge. Ostatni, piąty dzień Startup Week poświęcony zostanie panelom dyskusyjnym oraz prezentacjom studiów przypadków i zakończy się przyjęciem.
Podczas Startup Week 2011 będzie można wysłuchać prezentacje i podyskutować m.in. ze Stevem Regersem – dyrektorem Google na EMEA, Stefanem Glanzerem, który zainwestował m.in. w Last.fm, Reshmą Sohoni – założycielką i CEO seedcamp, Pawłem Chudzińskim z Team Europe Ventures, Mortenem Lundem – przedsiębiorcą, który zainwestował m.in. w Skype, Mike’iem Butcherem z TechCrunch Europe, Markusem Wagnerem z i5invest, Bartłomiejem Golą – polskim inwestorem ze SpeedUP Group, Michaelem Brehm – inwestorem i założycielem StudiVZ.net, Esther Dyson – inwestorką z EDventure Holdings, Elizabeth Varley – CEO TechHub London, Christianem Saller z KAYAK Europe czy Adamem Somlai-Fischerem – założyciel prezi.com.
Bilety wstępu na konferencję (3 dni – od 5 do 7 października) są dostępne w promocyjnej cenie tylko do 31 lipca. Szczegóły na stronie www.startupweek2011.com/tickets.
Polskim patronem medialnym Startup Week 2011 jest serwis Dziennik Internautów, a polskim ambasadorem imprezy jest Krzysztof Gontarek z jego redakcji ([email protected], Twitter: @kgontarek, tel +48606306168).
Wpisy promowane
- Pozycjonowanie sklepu internetowego – ile to kosztuje?Prowadzisz sklep online, ale obecne obroty nie są dla Ciebie zadowalające? W wyszukiwarce plasujesz się dopiero na 3., 6. czy ...
- Szkolenia ISO – od wymagań do przewagi rynkowej Twojej organizacjiRosnąca presja regulacyjna, oczekiwania klientów oraz potrzeba budowania przewagi konkurencyjnej sprawiają, że szkolenia ISO wchodzą na stałe do strategii rozwojowych ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!