To, co do niedawna było domeną agencji, zawitało pod strzechy zwykłych użytkowników Internetu. Dziś każdy może samodzielnie stworzyć firmową stronę WWW i wykorzystywać ją jako doskonały kanał komunikacji marketingowej. Idealnym narzędziem do tego celu jest 1&1 MyWebsite.
Samodzielne tworzenie strony to rozwiązanie szczególnie korzystne dla właścicieli małych firm, których nie stać na kosztowne rozwiązania. Można do nich zaliczyć np. zakład fryzjerski, warsztat samochodowy, studio fotografii czy salon kosmetyczny. Wcześniej zyskiwały one nowych klientów głównie przez rekomendacje. Oczywiście mogły także zostać bezpośrednio zauważone przez ulicznych spacerowiczów. Dziś Internet otwiera przed nimi ocean możliwości na dodatkową promocję. Biorąc pod uwagę, że systematycznie zwiększa się liczba osób szukających usług za pomocą wyszukiwarek internetowych, obecność w sieci staje się jednym z kluczowych sposobów zdobywania nowych klientów.
Przemyśl cenę
Na początek zastanówmy się, jaki budżet chcemy przeznaczyć na stronę. Chociaż odpowiedź „nie chcę nic płacić” nasuwa się sama przez się, dobrze ją przemyślmy. Większość darmowych stron pozbawiona jest ważnych funkcjonalności (np. własnej domeny), które korzystnie wpływają na wizerunek firmy. Poza tym często strony te muszą zarobić na siebie w inny sposób – np. poprzez wyświetlanie reklam. Rozważmy więc, czy nie lepiej zapłacić małe pieniądze i mieć pełną kontrolę nad zawartością witryny niż nie płacić nic i udostępniać ją jako powierzchnię reklamową. Tym bardziej, że w letniej promocji firmy 1&1 aplikacja MyWebsite dostępna jest już za 29,90 zł/mies. W pakiecie razem z nią zawarte są m.in. gotowe projekty dla 100 branż, narzędzia do marketingu oraz własny adres www. Sprawdź tę ofertę.
Wybierz domenę
Istotną sprawą przy tworzeniu strony jest wybór domeny. Jeśli chcemy, aby firma wyglądała profesjonalnie, wybierzmy produkt oferujący w pakiecie domenę .pl oraz adresy e-mail. Na przykład, lekarz o nazwisku Kowalski, mógłby mieć adres internetowy www.lekarz-kowalski.pl i adres e-mail [email protected]. Nazwa domeny nie powinna być za długa ani zbyt skomplikowana. Najlepiej jeśli łączy rodzaj wykonywanej działalności z nazwą firmy (lub nazwiskiem). Własna domena znacząco zwiększy wiarygodność Twojej firmy. Domena internetowa jest zawarta gratis w każdym pakiecie 1&1 MyWebsite.
Dostosuj projekt do branży
Najprostszym rozwiązaniem są aplikacje, które oferują gotowe projekty stron internetowych stworzone z myślą o różnych branżach. Zawierają one układy graficzne, obrazy i propozycje tekstowe dopasowane do konkretnych sektorów usług. Dzięki temu np. lekarz otwierający prywatną praktykę w jeden wieczór dobierze układ strony najbardziej odpowiedni dla jego gabinetu i wypełni go treścią. Oczywiście teksty są jedynie propozycją. W każdej chwili powinniśmy móc edytować je tak, aby nadać im indywidualny charakter.
No właśnie, edycja. Przed zamówieniem usługi upewnijmy się, że mamy możliwość łatwego nanoszenia zmian w tekstach i bieżącej aktualizacji strony. Najlepiej jeśli edycja strony odbywa się w trybie „przeciągnij i upuść” – tak jak to jest w aplikacji 1&1 MyWebsite. Pozwala on na dodawanie do witryny poszczególnych elementów z menu głównego oraz daje pełną kontrolę nad zmianami, których dokonuje się samodzielnie – bez proszenia o pomoc informatyka.
Wypozycjonuj stronę
Niestety posiadanie samej witryny nie wystarczy, by być widocznym w sieci. Konieczne jest zoptymalizowanie jej pod kątem wyszukiwarek – chodzi tu przede wszystkim o Google. Możemy w tym celu skorzystać z usług jednej z firm pozycjonerskich, a jeśli chcemy zaoszczędzić pieniądze – użyć narzędzi oferowanych w pakiecie z witryną. Np. aplikacja do tworzenia stron internetowych MyWebsite firmy 1&1 zawiera program – 1&1 SEO Ekspert – pomagający nam dobrać odpowiednie słowa kluczowe i sprawdzać ich zawartość w tekstach na stronie, a w wyższym pakiecie oferuje także osobiste porady ekspertów od SEO, którzy krok po kroku poinstruują nas, co robić, aby strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.
Uatrakcyjniaj witrynę
Ponadto warto zorientować się, czy w pakiecie ze stroną WWW dostajemy widgety, które pozwalają na integrację naszej witryny z innymi serwisami (np. Facebookiem, Twitterem, Google+ czy Pinterest), najczęściej poprzez umieszczenie na niej odpowiednich przycisków. Klikając w przycisk użytkownik będzie mógł szybko przenieść się np. do swojego profilu na Facebooku, aby polecić Twoje produkty znajomym. Witryna wzbogacona o takie elementy staje się atrakcyjniejsza oraz bardziej otwarta na komunikację z klientami.
W dobie dynamicznego rozwoju technologii mobilnych coraz większe znaczenie zyskuje również dopasowanie strony internetowej do formatu smartfonów i tabletów. Taki dodatek ugruntuje profesjonalny wizerunek naszej firmy w oczach klientów.
Produkt 1&1 MyWebsite dostępny jest do zamówienia online na stronie www.1and1.pl. Już teraz stwórz szybko profesjonalną strone WWW dla swojej firmy.
Wpisy promowane
- Oferta agencji kreatywnych. 3 elementy, na które warto zwrócić uwagęMarketing internetowy daje nam niemal nieograniczone możliwości promowania własnych produktów i usług. Warto wykorzystać je rozsądnie, zaczynając od podstaw, czyli ...
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Dochodowa, ale czasochłonna – jak wygląda praca twórcy kursów internetowych?Według danych Skill Scouter, rynek nauki online od 2000 do 2022 roku wzrósł ponad dziewięciokrotnie. Sprzedaż kursów internetowych staje się ...
- Mastercard przedstawia Shopping Muse – osobistego asystenta zakupów nowej generacjiMastercard wprowadza na rynek Shopping Muse – zaawansowane narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które zrewolucjonizuje sposób, w jaki konsumenci ...
- Rekordowa liczba firm zarejestrowanych w branżach szkoleń, eventów oraz konferencjiW tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu. Dun & Bradstreet Poland ...
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.