Fundacja Świętego Mikołaja już po raz czwarty rozpoczyna ogólnopolską kampanię promocyjną na rzecz rodzinnych domów dziecka – Grunt to rodzina. Celem akcji jest zbiórka pieniędzy na Fundusz Edukacyjny dla dzieci z rodzinnych domów dziecka. Grunt to rodzina jak zawsze oficjalnie rusza na dzień przed świętem patrona Fundacji – Świętego Mikołaja. Podczas poprzednich kampanii Fundacja zebrała w sumie ponad 634 tys. złotych.
Kampania Fundacji Świętego Mikołaja ma za zadanie propagowanie idei rodzinnych domów dziecka i przełamywanie stereotypów oraz barier utrudniających powstawanie nowych placówek tego typu. Wielce istotnym, a wciąż mało znanym faktem jest, że koszt utrzymania dziecka w rodzinnym domu dziecka jest dwukrotnie niższy niż w Państwowym Domu Dziecka.
W Polsce istnieje 267 rodzinnych domów dziecka, w których mieszka 2.252 dzieci. Dla porównania w tradycyjnych domach dziecka – 401 placówek w kraju – mieszka 24.263 dzieci . Dzieci trafiające do rodzinnych domów nierzadko pochodzą z rodzin patologicznych lub z dużych placówek, a zdecydowana większość z nich ma opóźnienia rozwojowe (92%) i edukacyjne (73%).
„W praktyce oznacza to, że na przykład trafiająca do rodzinnego domu dziecka ośmioletnia dziewczynka ma zasób stu słów i nigdy nie widziała surowego jajka. Dzieci te wymagają najczęściej intensywnej, natychmiastowej pomocy i w rodzinnych domach z pewnością mogą na nią liczyć. Statystyki pokazują, że 30% dzieci wychowywanych w rodzinnych ośrodkach kończy studia” – podkreśla Michał Rżysko, koordynator projektu Grunt to rodzina.
Dzieci w rodzinnych domach dziecka szybciej uczą się wypełniania codziennych obowiązków domowych, samodzielności i zaradności. W takim domu mieszka ich maksymalnie ośmioro, co daje szansę na indywidualny kontakt z rodzicem i życie w rodzinie. Otoczone są opieką i miłością, a tego najbardziej przecież potrzebują.
W ramach akcji prowadzona jest zbiórka pieniędzy na Fundusz Edukacyjny pozwalający dzieciom z rodzinnych domów dziecka nadrobić zaległości edukacyjne. Pieniądze – w postaci dotacji – przeznaczane są na realizację konkretnych przedsięwzięć edukacyjnych, między innymi: prowadzenie szkoleń, seminariów, kursów dla opiekunów, organizację zajęć wyrównawczych czy językowych dla wychowanków rodzinnych domów dziecka. Dzięki dobrowolnym wpłatom, w ciągu trzech lat 921 dzieci i 242 opiekunów otrzymało od Fundacji Świętego Mikołaja dopłaty do zajęć wyrównawczych, nauki języków obcych i kursów szybkiego czytania, technik uczenia się oraz szkoleń. W tym roku wśród dofinansowanych projektów znalazły się także takie wyjątkowe jak: "Chcemy osiągać najwyższe szczyty" – wspólny wyjazd w Tatry czterech rodzinnych domów dziecka z Bohukałów (dwa domy), Warszawy i Żabców, czy „W zdrowym ciele zdrowy duch” rodzinnego domu dziecka z Bartoszyc – zajęcia rekreacyjne i sportowe oraz wyjazdy do kina i teatru dla ośmiorga wychowanków placówki.
„Okres przedświąteczny to dla Fundacji Świętego Mikołaja bardzo ważny moment w roku. Wtedy intensywniej staramy się przypomnieć Polakom, że św. Mikołaj z reklam namawiający do zakupów ma niewiele wspólnego z tym prawdziwym – pomagającym z wyobraźnią i ze zrozumieniem. Projekt Grunt to rodzina, jest przykładem właśnie takiego rozumnego wsparcia, gdzie efektem będzie lepszy start w dorosłość dla wychowanków rodzinnych domów dziecka. W tej kampanii, tak jak i w innych naszych akcjach, wykorzystujemy narzędzia reklamy i marketingu, by zachęcić innych do włączenia się w tę pomoc” – mówi Joanna Paciorek, wiceprezes Fundacji Świętego Mikołaja.
Kampania Grunt to rodzina będzie obecna na bilbordach i nośnikach citilight udostępnionych przez AMS, Clear Chanel Polska i Stroer. Film reklamowy, w którym głosu Świętemu Mikołajowi użyczył Franciszek Pieczka bezpłatnie wyemituje Canal+, N Telewizja, Telewizja Puls i TV4. Kampanię będzie promować Radio ZET. Reklamy prasowe zostaną opublikowane w: Claudii, Dzienniku Zachodnim, Frondzie, Gazecie Telewizyjnej, Gazecie Wyborczej, Kramik Plus, Kurierze Porannym, Niedzieli, Metrze, Polityce, Przyjaciółce, Super Expressie, Rzeczpospolitej, Teraz Białystok, Wprost, Wysokie Obcasy, Zwierciadle. Akcja promocyjna obejmie także portale: gazeta.pl i wyborcza.pl. Ponadto, 2700 plakatów A3 zawiśnie w warszawskich środkach komunikacji miejskiej.
Akcja promocyjna Grunt to rodzina jest współfinansowana ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.
Rodzinnym domom dziecka można pomóc wpłacając pieniądze na Fundusz Edukacyjny. Numer konta Funduszu: 37 2130 0004 2001 0299 9993 0002
Fundacja Świętego Mikołaja realizuje kampanie społeczne przez cały rok. Akcje Fundacji mają za cel przywrócenie społeczeństwu jego naturalnej zdolności do pomagania innym i umiejętności dzielenia się z drugą osobą. Fundacja Świętego Mikołaja chce pokazać, że można i warto pomagać oraz dać przykład, w jaki sposób udzielać wsparcia.
Oprócz grudniowych kampanii Grunt to rodzina, Fundacja może się między innymi poszczycić realizacją projektów:
• Mama w pracy – celem kampanii jest poprawa sytuacji kobiet w pracy. Akcja, przeprowadzona w czterech odsłonach w 2007 roku, została sfinansowana ze środków pozyskanych z Europejskiego Funduszu Społecznego;
• Pola Nadziei – kampania na rzecz Warszawskiego Hospicjum Społecznego zrealizowana w 2004 roku. Celem akcji było zwrócenie uwagi na ideę opieki hospicyjnej oraz pozyskanie środków na działalność Warszawskiego Hospicjum Społecznego;
• Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą… – 5 kampanii na rzecz Warszawskiego Hospicjum dla Dzieci (1998-2003). Celem wszystkich działań podjętych przez Fundację było poinformowanie Polaków o istnieniu miejsca, jakim jest Warszawskie Hospicjum. Ponadto, zbierano pieniądze, które zostały przeznaczone na opiekę nad dziećmi przebywającymi w tej placówce. Łącznie w wyniku wszystkich kampanii zebrano prawie 4 mln zł.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.