Izba Gospodarki Elektronicznej

Badania CSR i etyki w e-biznesie: klienci cenią odpowiedzialność

Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Odpowiedzialny e-commerce”, pierwszego w Polsce badania dotyczącego CSR i etyki w e-biznesie, ponad połowa e-konsumentów wybierając sklep internetowy bierze pod uwagę fakt, czy dany sprzedawca jest firmą odpowiedzialną społecznie i działa zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. 

Co (u)gryzie e-commerce? Wnioski z raportu

Rok 2020 pokazał, że jeśli nie ma cię w e-commerce, to właściwie nie istniejesz, a jeśli nawet istniejesz, to na pewno gorzej ci się wiedzie niż biznesom, które zdążyły się choć odrobinę zdigitalizować. Najnowsze dane, pochodzące z badania „Co (u)gryzie e-commerce?” z lutego 2021 roku, mówią już o 60% kupujących regularnie w sieci, przy czym 35% kupuje przynajmniej raz w tygodniu. 51% konsumentów deklaruje, że zwiększyli wydatki w Internecie lub zaczęli e-kupować ze względu na pandemię, a kolejne 19% zamierza zwiększyć wydatki w 2021 roku.

Raport “Płatności cyfrowe 2018”: jak płacą Polacy za swoje zakupy

Raport „Płatności cyfrowe 2018”, przygotowany na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, to trzecia edycja badania, które opisuje temat płatności cyfrowych z jakich korzystają Polacy. W raporcie uwzględnione zostały zarówno kwestie płatności online, jak również mobile i offline. Reagując na zmiany na rynku, tegoroczne badanie zostało rozbudowane o pytania dotyczące wszelkich najnowszych metod płatniczych, ze szczególnym uwzględnieniem …

Raport “Płatności cyfrowe 2018”: jak płacą Polacy za swoje zakupy więcej »

“Omni-commerce. Kupuję wygodnie”. Nowy raport e-Izby

73 proc. internautów kupuje produkty z tej samej kategorii w więcej niż jednym kanale zakupowym. Tak wynika z nowego raportu e-Izby, który jest pierwszym na rynku opracowaniem poświęconym zjawisku omnicommerce czyli zakupów wielokanałowych. Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego przez agencję Mobile Institute.

Digital Economy Catalog – e-Izba przygotowała katalog firm i usług e-commerce

Gdzie szukać firm, które pomogą nam zbudować i prowadzić biznes online? Którzy przedsiębiorcy e-commerce mają odpowiednie narzędzia, by nasza działalność w sieci była prowadzona profesjonalnie? To tylko niektóre z pytań, jakie zadają sobie zarówno przedsiębiorcy zainteresowani otwarciem działalności w branży e-commerce, jak i instytucje publiczne, które szukają informacji o branży.

Jak Polacy robią zakupy spożywcze w sieci

Jak wynika z raportu e-Izby – “E-grocery w Polsce. Zakupy spożywcze online” – którego partnerem jest Frisco.pl,  1/3 osób, kupując żywność online, deklaruje głównie duże i planowane zakupy. Robią je przeważnie raz w miesiącu (32 proc.) lub dwa razy w miesiącu (31 proc.), czyli podobnie jak w hipermarketach – uzupełniają zapasy na cały tydzień.

Przewiń do góry