Firma Take-Two Interactive Software, wydawca takich gier komputerowych jak seria „Grand Theft Auto” czy „BioShock”, przegrała walkę o domenę BioShock.com.
Take-Two zgłosiła wniosek o objęcie „BioShock” ochroną znaku towarowego w 2005 roku, a pierwsze jego wykorzystanie w celach komercyjnych miało miejsce w 2007 roku. Ale firma przekonuje, że o powstającej grze mowa była już wcześniej, zanim jeszcze należąca do Frank’a Schilling’a spółka Name Administration przejęła domenę (w 2005 roku).
Co ciekawe, prawa do znaku handlowego „BioShock” rościła sobie również korporacja Johnson & Johnson. Firma zrezygnowała jednak z walki o nazwę.
Panel WIPO ogłosił, że domena BioShock.com nie została zarejestrowana w złej wierze, zwłaszcza, że linki wyświetlane na zaparkowanej stronie nie odnoszą się do gry, ale do treści naukowych, związanych ze środowiskiem i turystyką.
Panel uznaje, że wyrażenie BIOSHOCK, skonstruowane z prefiksu „bio” i słowa „shock”, nie należy wyłącznie do strony skarżącej, zwłaszcza, że wykorzystywane było przez inne firmy, na przykład Johnson & Johnson, wcześniej niż przez Oskarżyciela i w sposób nieodnoszący się do gier wideo – argumentowali sędziowie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.