Poznańska spółka informatyczna TALEX SA utrzymuje swą pozycję w czołówce najlepszych firm Wielkopolski. W najnowszym rankingu „Złote Firmy Wielkopolski 2001” przygotowanym przez Centrum Ekspertyz Gospodarczych Fundacji Akademii Ekonomicznej i redakcję Głosu Wielkopolskiego ubiegłoroczny zwycięzca TALEX SA zajął ósme miejsce.
Ranking „Złote Firmy Wielkopolski” organizowany corocznie przez redakcję największego dziennika regionu – Głosu Wielkopolskiego oraz ekonomistów z Centrum Ekspertyz Gospodarczych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, jest jednym z najważniejszych zestawień klasyfikujących firmy regionu Wielkopolski. Jest to również jeden z najbardziej prestiżowych rankingów, którego czołówkę zawsze stanowią firmy dynamiczne, prężne i znane nie tylko na rynku lokalnym, ale i w całym kraju. W tej czołówce od trzech lat nieprzerwanie pozostaje poznański TALEX SA, firma, która dwa lata temu była na 9. miejscu, w roku ubiegłym okazała się najlepsza zajmując 1. pozycję, a w tym roku została sklasyfikowana na 8. miejscu.
Ubiegłoroczne zwycięstwo TALEXU przed takimi potentatami jak BZ WBK, czy Orlen Petro Zachód było dużą niespodzianką, ale i kontynuacją wysokich pozycji z lat ubiegłych. Tegoroczne miejsce w pierwszej dziesiątce potwierdza natomiast fakt, że TALEX SA jest firmą stabilną i rzetelną, firmą, która mimo zdecydowanie niekorzystnej koniunktury na rynku IT zwłaszcza w ubiegłym roku, nie straciła swej dobrej pozycji i nie pogorszyła wskaźników ekonomicznych. Warto podkreślić, że TALEX okazał się ponownie najlepszy wśród wielkopolskich spółek informatycznych, a ponadto za TALEXEM znalazły się w tym roku tak znane i silne przedsiębiorstwa innych branż, jak: Unicom Bols Group, Hochland Polska, Wrigley Poland, czy Philips Lighting Poland (zwycięzcą został w tym roku Beiersdorf Lechia – od kilku lat klient TALEX SA)
„W rankingu uczestniczymy po raz trzeci, po raz trzeci mam satysfakcję znaleźć się na scenie Teatru Nowego, wśród szefów 10 najlepszych firm Wielkopolski. Chciałbym pogratulować wszystkim, którzy przyczynili się do tego, co osiągnęliśmy” – stwierdził Janusz Gocałek, prezes TALEX SA.
Ranking, jak w każdej edycji, podsumowywał dokonania poszczególnych firm regionu w poprzednim roku (2001). Zastosowaną do hierarchizacji „Złotej Setki” formułę oparto, podobnie jak w ubiegłych latach, na dwóch grupach kryteriów: indeksach dynamiki oraz wskaźnikach ekonomiczno – finansowych. W przypadku indeksów dynamiki odnoszono je do takich kategorii, jak: zysk netto, sprzedaż, eksport, inwestycje, zatrudnienie, płace, wydajność pracy, nakłady na badania i rozwój oraz nakłady na marketing. Z kolei przy diagnozie kondycji ekonomiczno – finansowej przedsiębiorstw uwzględniono m. in. rentowność kapitałów własnych oraz rentowność sprzedaży, udział kosztów w wartości sprzedaży, relację inwestycji do zysku.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.