Firma Tech Data Corporation, jeden z największych na świecie dystrybutorów produktów IT, świadczący również usługi z zakresu zarządzania logistycznego, ogłosiła wyniki dotyczące sprzedaży i zysków w trzecim kwartale 2002 r., zamkniętym 31 października br.
W Polsce firma reprezentowana jest przez Tech Data Polska sp. z o.o.
W trzecim kwartale 2002 r. zysk netto wyniósł 32,8 mln USD w porównaniu do 33,1 mln USD w analogicznym okresie roku poprzedniego. Uwzględniając jednak zmiany wprowadzone w Stanach Zjednoczonych, w sposobie obliczania przychodu, tegoroczny zysk netto wzrósł o 15% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Zysk netto za dziewięć miesięcy zakończonych 31 października 2002 r., wzrósł o 12,1% do 103,2 mln USD w stosunku do 92,1 mln USD za dziewięć miesięcy 2001 r. Uwzględniając zastosowane w USA zmiany w sposobie naliczania przychodu, Tech Data odnotowała po trzecim kwartale 2002 r. zysk netto w wysokości 74,3 mln USD, co stanowi 38,9 % wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2001 r.
Sprzedaż w trzecim kwartale 2002 r. osiągnęła wartość 3,8 mld USD, co oznacza spadek o 9,6 % w stosunku do sprzedaży w trzecim kwartale 2001 r. Całkowita sprzedaż za dziewięć miesięcy zakończonych 31 października 2002 r. wyniosła 11,7 mld USD, co stanowi 10% procentowy spadek w stosunku do 13 mld USD z analogicznego okresu 2001 r.
„Recesja na rynku IT dotkliwie wpłynęła na zyski niemalże wszystkich firm tego sektora. Tech Data umiała odpowiedzieć na największe wyzwanie, jakie do tej pory zostało postawione przez firmami informatycznymi” – skomentował ogłoszone wyniki Steven A. Raymund, prezes i dyrektor generalny Tech Data Corporation.
W trzecim kwartale 2002 r. sprzedaż w Europie wzrosła o 3 % w porównaniu z analogicznym okresem 2001 r., w USA odnotowano spadek sprzedaży o 18%, a w pozostałych regionach świata spadek o 17 %. W przeliczeniu na waluty lokalne sprzedaż w Europie wzrosła o 5 % w stosunku do lat ubiegłych.
Udział handlu elektronicznego w sprzedaży wzrósł z 29% w trzecim kwartale roku poprzedniego do 34% w trzecim kwartale 2002 r.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.