Wyszukiwarka osób następnej generacji, książka telefoniczna 2.0., Google do szukania osób czy wirtualna wizytówka każdego z nas – to tylko niektóre określenia serwisu 123people. Strona powstała 2 lata temu w Austrii, a jej polska wersja wchodzi właśnie na nasz rynek.
123people to wyszukiwarka osób, która działa w czasie rzeczywistym i bazuje na autorskim algorytmie pozwalającym użytkownikom na wyszukiwanie informacji o znajomych, partnerach biznesowych czy osobach publicznych. Po wpisaniu imienia i nazwiska danej osoby, 123people przeszukuje ponad 200 źródeł zarówno międzynarodowych, np. Facebook, Linkedin czy Twitter, jak również regionalnych i lokalnych (m.in. Goldenline i Blip). Rezultaty wyszukiwania są pogrupowane w sekcje zawierające obrazy, numery telefonów, adresy e-mail, filmy video, profile w serwisach społecznościowych, artykuły prasowe, dokumenty, notki w Wikipedii itp.
– Zadaniem 123people jest dostarczanie jak najlepszych jakościowo wyników wyszukiwania informacji o osobach przy jednoczesnym dostosowaniu wyszukiwarki do potrzeb lokalnych rynków – mówi Russell E. Perry, CEO 123people. – Kiedyś ludzie używali książek telefonicznych do odnajdywania innych osób. Dziś nie chodzi już tylko o adres i telefon – obecnie każdy z nas w mniejszym lub większym stopniu posiada tożsamość online – tzw. cyfrowy ślad, na który składają się adres e-mail, profile w serwisach społecznościowych, zdjęcia, blogi itp. Nam udało się stworzyć proste w użyciu narzędzie, które całkowicie zmieniło sposób wyszukiwania informacji o ludziach w Internecie w wielu krajach na świecie – dodaje.
Polska jest dwunastym rynkiem, na którym pojawia się 123people. Wyszukiwarka działa już m.in. w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Ze strony korzysta 40 milionów użytkowników miesięcznie, co czyni 123people największą wyszukiwarką osób na świecie. Jak podkreśla R. E. Perry, polski rynek internetowy jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się w Europie, co sprawia, że jest on pierwszym w Europie Środkowo-Wschodniej, na którym firma zdecydowała się zainwestować.
W odróżnieniu od uniwersalnych wyszukiwarek, takich jak Google czy Yahoo, 123people działa w czasie rzeczywistym i dociera do tzw. głębokiego Internetu. Oznacza to, że narzędzie przeszukuje także źródła znajdujące się zazwyczaj w „zakamarkach” sieci, których inne wyszukiwarki nie uwzględniają. Dodatkowym ułatwieniem w szybkim dotarciu do informacji o interesujących nas osobach jest segregacja informacji w rubrykach, z których każda dotyczy innej grupy źródeł, jak blogi, mikroblogi, serwisy społecznościowe czy artykuły prasowe. Wyniki wyszukiwania w obrębie każdej grupy źródeł można zawęzić, wybierając w serwisach społecznościowych np. tylko wyniki z Facebooka lub Goldenline. Użytkownik 123people może nie tylko szukać informacji za pomocą polskiej wersji językowej wyszukiwarki, ale również sprawdzić informacje o danej osobie w źródłach amerykańskich, francuskich czy niemieckich. Odróżnia to 123people od wyszukiwarek o zasięgu lokalnym.
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez 123people w 2009 roku, wyszukiwarka jest przede wszystkim używana do odnajdywania informacji o partnerach biznesowych (20,8%), znajomych (18,4%) oraz przyjaciołach (15,6%). Blisko 11% użytkowników regularnie monitoruje informacje o sobie samych, 5% szuka wiadomości o celebrytach, 1,3 % o politykach, a prawie 2% Internautów sprawdza za pomocą 123people swoich małżonków.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.