Francuskie firmy France Télécom-Orange oraz Publicis Groupe połączyły siły w celu stworzenia nowego funduszu inwestycyjnego. Ma on wspierać technologiczne startupy z Francji i innych krajów Unii Europejskiej.
Korporacje porozumiały się w sprawie utworzenia funduszu inwestycyjnego o kapitale 150 mln euro. Spółki chcą również znaleźć kolejnych partnerów, którzy podwoiliby tę kwotę.
Fundusz wspierać ma przedsiębiorców internetowych z Francji i innych krajów Unii Europejskiej. Może również dofinansowywać działania startupów spoza Europy – w porozumieniu z funduszami azjatyckimi czy amerykańskimi. Kwota dofinansowania sięgać ma miliona euro, ale fundusz może być również uczestniczyć w późniejszych rundach finansowania (do 15 mln euro na projekt).
Nowy fundusz będzie zarządzany przez specjalną firmę, a decyzje inwestycyjne podejmowane mają być przez przez komitet złożony z przedstawicieli France Télécom-Orange oraz Publicis Groupe. Szczegóły mają zostać przedstawione w późniejszym terminie.
Głównym celem funduszu będą firmy skupiające się na cyfrowych technologiach, treściach i usługach. Możliwe branże to marketing, e-commerce, treści i usługi mobilne, gry online i sieci społeczne oraz powiązane technologie i infrastruktury takie jak cloud computing, bezpieczeństwo czy płatności online – czytamy w informacji prasowej.
Plany utworzenia nowego funduszu zatwierdzić muszą jeszcze odpowiedni regulatorzy rynku.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.