The Onion wprowadza płatny dostęp do swych treści

Opublikowano: 8 sierpnia 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

The Onion, „najlepsze źródło informacji Ameryki” wprowadza testowo opłaty dla użytkowników spoza USA, którzy chcą przeczytać więcej niż pięć artykułów w miesiącu. Jak na taki ruch zareagują wierni czytelnicy serwisu?

The Onion jest amerykańskim serwisem satyrycznym, publikującym artykuły poświęcone bieżącym wydarzeniom krajowym i międzynarodowym. Strona przyciąga miesięcznie ok. 7,5 mln unikalnych użytkownikach.

Mieszkańcy spoza USA, chcąc przeczytać więcej niż pięć artykułów w ciągu 30 dni, zapłacić będą musieli 2,95 dol. za miesięczny lub 29,95 dol. za roczny dostęp do serwisu. The Onion wykorzystuje przy tym technologię Press+, którą przy wprowadzeniu opłat zastosował również m.in. NYTimes.com.

Jak wszyscy w branży wydawniczej, stale testujemy miks reklam i płatnego dostępu. Wiemy, że większość naszych czytelników dzieli się artykułami między sobą i nie chcieliśmy ograniczać takiego zachowania. Wybraliśmy ograniczenie ilości artykułów by nasi fani mogli wspierać nas bezpośrednio. Na platformach takich jak Kindle i Nook otrzymujemy wielkie wsparcie od fanów i innych zainteresowanych czytelników, którzy dają nam pewność co do tego ruchu – powiedział serwisowi paidContent.org Michael Greer, dyrektor odpowiedzialny za sprawy technologiczne w The Onion.

The Onion wprowadza płatny dostęp do swych treści 1

Model płatny testowany jest na czytelnikach międzynarodowych. Przedstawiciele serwisu przekonują, że są oni – zwłaszcza mieszkańcy Wielkiej Brytanii – bardziej przyzwyczajeni do tego typu rozwiązań. Zapowiadają jednak, że nie będą się spieszyć.

Chcemy się przekonać jak ludzie zareagują i wprowadzić tak zdobytą wiedzę we wszystkie nasze platformy – poinformowali. Jest to więc zapowiedź rozszerzenia modelu płatnego również na mieszkańców USA – jeśli rezultaty testów będą zadowalające dla wydawcy.

The Onion jest kolejnym popularnym serwisem, który wprowadza model płatnego dostępu. Wciąż jednak brakuje jasnych dowodów, że jest to dobre i skuteczne narzędzie do zapewnienia stabilnego funkcjonowania w zmieniającym się świecie mediów. Jednego można być pewnym – jeśli testy nie wypalą, The Onion skomentuje to z właściwym sobie humorem.

Dawid ZarazińskiThe Onion wprowadza płatny dostęp do swych treści

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.