Think Luxury – nowy portal luksusowy

Opublikowano: 1 lipca 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Powstał właśnie Think Luxury – portal społecznościowy dla miłośników produktów markowych. Silne emocje drzemiące w markach skłaniają ich użytkowników do wymiany wyrażeń i doświadczeń – mówi Michał Rak, redaktor naczelny serwisu. Celem twórców Think Luxury jest zdobycie pozycji rynkowego lidera w dostarczaniu za pośrednictwem internetu informacji o produktach i usługach premium.

thinkluksury_logoJak przekonuje dr Anna Syrek-Kosowska, psycholog biznesu z Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu, emocje są potężnym kluczem do serca i portfeli konsumentów. Dlatego kupując produkt markowy poza rzeczywistym towarem otrzymujemy określone wrażenia. To efekt kreacji marketingowej.

Klient ma poczuć, że marka jest mu szczególnie bliska, pasuje do jego pragnień i preferencji, jest spójna z obrazem siebie i stylem życia. Chęć poczucia wyjątkowości sprawia, że coraz więcej marek staje się symbolem prestiżu, wyraża miejsce w hierarchii społecznej. Kiedyś decydowało o tym pochodzenie czy wykształcenie. Dziś wystarczy kupić markowy produkt – mówi dr Anna Syrek-Kosowska

Twórcy Think Luxury twierdzą, że to, co ma wyróżniać, może też łączyć. Serwis powstał z myślą o miłośnikach produktów markowych. Użytkownicy mogą tworzyć tu kolekcje posiadanych czy wymarzonych produktów oraz zakładać fankluby ulubionych marek. Komentują nowości rynkowe, wymieniają spostrzeżenia o produktach, które kupili.

Największą uwagę naszych użytkowników skupiają ekskluzywne marki odzieżowe i kosmetyczne: YSL, Versace, Calvin Klein czy Givenchy. Spore zainteresowanie budzą też inne globalne marki: Adidas, Nike, Converse, BMW, Apple, Nokia czy Motorola. Popularnością cieszą się również polskie: Wittchen, Ryłko czy Dr Irena Eris. Wielu naszych użytkowników zainteresowało się również nieznaną szerzej marką Elektrower, która wprowadziła na rynek rower z napędem elektrycznym – mówi Michał Rak.

Think Luxury będzie premiował aktywność i zaangażowanie użytkowników w życie społeczności bonusami np. nadaniem statusu Ambasadora, co ma wiązać się z atrakcyjnymi przywilejami.

W portalu zgromadzono opisy i zdjęcia setek luksusowych produktów dostępnych w polskich sklepach: ubrań, kosmetyków, biżuterii, zegarków, sprzętu elektronicznego, samochodów, motorów, mebli, a nawet produktów spożywczych. Użytkownik może wyszukiwać je według kategorii lub marek; ma też możliwość znalezienia sklepów, w których wybrany towar jest sprzedawany. W katalogu ujęto również usługi premium: wycieczki, zabiegi SPA, szkolenia menedżerskie itp. Codziennie na stronie publikowane są nowe informacje o rodzimym i światowymi rynku premium

Jak serwis będzie zarabiał? Jak zdradzają nam jego twórcy, w planach budowy portalu nie przewidziano miejsca na emisję standardowych reklam internetowych np. billboardów. Plany rozwoju projektu zakładają szereg niestandardowych działań marketingowych, jak tworzenie dedykowanych podstron czy kampanii angażujących społeczność.

Think Luxury jest projektem realizowanym przez Biuro Obsługi Kredytów i Ubezpieczeń Masowych Sp. z o.o., należące do grupy kapitałowej Fincon. Prace nad nim trwały półtora roku.

Think Luxury

Dawid ZarazińskiThink Luxury – nowy portal luksusowy

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.