Wprowadzenie linii produktów marki Tom Tailor jako przykład efektywnej kampanii internetowej przy wykorzystaniu serwisu społecznościowego.
Klient
W sierpniu 2007 roku marka Tom Tailor, należąca do Procter & Gamble, wprowadziła do sprzedaży serię kosmetyków „Speedlife”. W jej skład weszły dwa zapachy – damski i męski. W ramach serii wprowadzono wodę toaletową, dezodorant, żel pod prysznic oraz balsam do ciała dla kobiet i wodę po goleniu dla mężczyzn.
Beyond Interactive, dział internetowy domu mediowego Mediacom, zadecydował o przeprowadzeniu kluczowej części kampanii reklamowej w Grono.net – witrynie idealnie odpowiadającemu grupie docelowej produktów (przedział wiekowy 19-25). Jest to kolejna wspólna akcja Beyond Interactive i Grono.net – pod koniec 2005 roku firmy współpracowały przy kampanii marki Wella Shock Waves w związku z jej poszerzeniem o serię „Murowany Fryz”.
Kampania „Speedlife – be free” trwała od 3 września do 5 października.
Opis akcji
W serwisie przygotowano konkurs klienta, opierający się na dodawaniu zdjęć przez użytkowników i wyborze spośród nich (na podstawie głosowania) fotografii najbardziej odpowiadającej hasłu „Be free”. Warunkiem uczestnictwa w konkursie było stworzenie wśród zdjęć użytkownika dedykowanej, konkursowej galerii o nazwie „Tom Tailor”. Umieszczone tam fotografie (nie więcej, niż 5) automatycznie pojawiały się w galerii oceniania. Przeglądający ją użytkownicy Grono.net mogli codziennie oddawać dodatnie bądź ujemne głosy na zamieszczone zdjęcia. Każdy Gronowicz miał możliwość przyznania dowolnej ilości „plusów” i „minusów”, traktowanych jednak jako jeden głos. Autorzy najwyżej ocenionych zdjęć otrzymali: skuter, zestawy kosmetyków „Speedlife” oraz inne nagrody ufundowane przez Procter & Gamble Prestige Products.
W trakcie trwania kampanii, promowanej mailingiem na skrzynki wewnętrzne (grupa docelowa 19-25 lat), billboardami flash 750×100 pikseli oraz boxami reklamowymi flash 300×250 pikseli, serwis udostępnił specjalnie przygotowaną skórkę. Jej ustawienie zmieniało całkowicie wygląd portalu i pozwalało użytkownikowi cieszyć oczy wizualizacjami reklamowanych produktów Tom Tailor. Kreacje wykorzystywane w kampanii zostały przygotowane przez Grono.net.
Konkurs w serwisie Grono.net promowany był też w autobusach komunikacji miejskiej w Warszawie (120 reklam). Plakaty, przygotowane przez Awena, spełniały funkcje informacyjną i zachęcały do wzięcia udziału w akcji.
Wynik akcji
Zainteresowanie konkursem spełniło oczekiwania organizatorów i potwierdziło wysoką skuteczność serwisów społecznościowych jako kanału komunikacji marketingowej adresowanej do „młodych” grup docelowych. W czasie trwania kampanii odnotowano 111 532 169 odsłon stron zawierających reklamy marki Tom Tailor. W ciągu czterech tygodni akcji użytkownicy serwisu dodali 6347 zdjęć oraz stworzyli 860 galerii zawierających nazwę marki. W dniu zakończenia kampanii w Grono.net, 2318 użytkowników serwisu korzystało ze skórki Tom Tailor.
Autor: Michała Kulka,
Dyrektor Marketingu Grono.net
[email protected]
Grono.net jest największym, zamkniętym serwisem społecznościowym w Polsce. Skupia rozbudowane, chronione grupy przyjaciół i znajomych. W serwisie założonych jest już ponad 140 tysięcy gron tematycznych, najliczniejsze mają ponad 30 tysięcy członków. Społeczność Grono.net liczy ponad 1 300 000 użytkowników. W 2006 roku witryna otrzymała nagrodę Aktivist „Nocne Marki” w kategorii „Zajawka 2006: Najlepszy serwis Web 2.0”. W 2007 roku Grono.net zostało uhonorowane statuetką CoolBrands – serwis zwyciężył jako lider WEB 2.0. W 2007 roku pakiet mniejszościowy Grono.net objęła firma Intel Capital – jeden z największych na świecie inwestorów typu venture capital w branży wysokich technologii.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.