Transparentne reklamy pożyczek chwilówek

Już wkrótce, bo 22 października 2017 roku wejdą w życie nowe zasady dotyczące reklamowania kredytów konsumenckich. W zakresie tego pojęcia mieszczą się również chwilówki udzielane przez firmy pożyczkowe. Na czym polegają zmiany?

Transparentne zasady reklamowania

Transparentne reklamy pożyczek chwilówek 1Zgodnie z ustawą, banki, spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe oraz firmy pożyczkowe przy reklamowaniu kredytów konsumenckich będą musiały w wyraźny sposób wyeksponować wszelkie istotne parametry produktu. W materiałach informacyjnych pożyczkodawca będzie musiał podać czytelnie co najmniej wysokość rzeczywistej stopy oprocentowania oraz wszelkie inne dane dotyczące pożyczki. Nie ma przy tym znaczenia, czy udzielane i reklamowane będą chwilówki przez internet, kredyt gotówkowy w banku, czy pożyczka udzielana przez SKOK.

Koniec z fikcyjną realizacją przepisów

Wymóg podawania potencjalnym pożyczkobiorcom informacji o proponowanej pożyczce nie zostanie wypełniony, jeśli np. w spocie telewizyjnym znajdzie się informacja zapisana drobnym drukiem.  Tak było dotychczas, ale ustawodawca nakazuje dziś pożyczkodawcom, aby podawać konsumentowi w sposób co najmniej tak samo widoczny, czytelny i słyszalny, jak dane dotyczące kosztu kredytu konsumenckiego, wszystkie jego pozostałe parametry. Jeśli więc pożyczka co prawda ma oprocentowanie na poziomie 0 proc., ale pożyczkodawca pobiera od klienta prowizję w wysokości 100 zł, to obie informacje muszą być podane z równą uwagą dla konsumenta.

Ponadto ustawa przewiduje, że pożyczkodawcy częściej niż do tej pory będą podawać konsumentom rzeczywistą roczną stopę oprocentowania. W opinii przedstawicieli branży pożyczkowej to błąd, ponieważ w zależności od harmonogramu spłaty zobowiązania może się okazać, że dwie podobne pożyczki z realnie tymi samymi skutkami finansowymi dla biorących będą miały kompletnie inny wskaźnik RRSO.

Większa świadomość przed podjęciem pożyczki

Wielu konsumentów zaciąga obecnie pożyczki pod wpływem impulsu, skuszeni perspektywą darmowego zobowiązania. Nie czytają przy tym podsuwanych umów, a niestety rynek pożyczkowy psują oszuści i naciągacze, którzy działają niezgodnie z prawem i etyką. Nowe regulacje ukrócą takie procedery, a klienci przy zaciąganiu zobowiązań pożyczkowych będą bardziej świadomi niż dotychczas. Wpłynąć może to korzystnie na poziom spłacalności zobowiązań kredytowych i pożyczkowych, a niewątpliwie będzie zależeć na tym wszystkim pożyczkodawcom, którzy obecnie są zobowiązani do udzielania pożyczek wyłącznie z kapitału własnego.

Artykuł przygotowany we współpracy z MoneyMan.pl

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top