Twitter i kolejne miliony (bez biznesplanu)

Obsesyjna miłość do Twittera trwa w najlepsze. Wszyscy, którzy spodziewali się, że serwis w końcu ogłosi model biznesowy, dzięki któremu zacznie przynosić zyski – zawiedli się i to podwójnie. Bo w zupełnie niezwykły sposób Twitter zdobył kolejne 35 mln dolarów na rozwój.

Do listy inwestorów Twittera dołączyły Benchmark oraz Institutional Venture Partners. Również poprzedni inwestorzy – Spark Capital i Union Square Ventures – po raz kolejny nie pożałowali pieniędzy.

Nie dysponujemy danymi dotyczącymi obecną wartością serwisu. Przy okazji ostatniej rundy finansowania (niewiele ponad rok temu) szacowano ją na około 100 mln dolarów. W zeszłym miesiącu TechCrunch oceniał ją na około 200-250 mln dolarów. Obecnie jednak może być ona znacznie większa. Co zmieniło się od tego czasu?

Na pewno nie fakt, że Twitter wciąż nie przynosi pieniędzy. Ma za to o wiele więcej użytkowników; nie każdy może pochwalić się 900 proc. rocznym wzrostem (nawet biorąc pod uwagę skalę danego projektu). comScore wylicza, że serwis przyciąga około 2,6 mln unikalnych użytkowników miesięcznie.

Twitter i kolejne miliony (bez biznesplanu) 1

Statystki Twittera według compete.com

Statystyki i prognozy są naprawdę imponujące. Nie zmienia to jednak faktu, że Twitter jest przykładem projektu bez wizji, bez planu biznesowego i bez pomysłu na generowanie zysków. Biz Stone, współzałożyciel Twittera wyznaje zresztą:

Znajdujemy się w doskonałej pozycji by wesprzeć przyspieszający wzrost naszego serwis (…) oraz budować produkty przynoszące zyski. W ciągu tego roku oraz kolejnych nasz mały zespół znacznie urośnie by móc wyjść naprzeciw wyzwaniom i możliwościom.

Warto odnotować, że część pieniędzy z poprzednich rund finansowania wciąż znajduje się na bankowych kontach Twittera. Zostaną one zapewne uruchomione w momencie, w którym właściciele serwisu obmyślą plan na wspomniane „zyskogenerujące” produkty. Co to mogłoby być? Reklamy, konta premium a może po prostu sprzedaż Twittera któremuś z dużych graczy? Trudno w tym momencie powiedzieć. Oby się tylko nie okazało, że marzenia o zarobieniu na ogromnej ilości użytkowników są tylko płonnymi nadziejami.

Za: Blog.Twitter.com, All Things Digital, TechCrunch

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top