Twitter, popularny serwis mikroblogowy, wystąpił do Centrum Arbitrażu przy World Intellectual Property Organization (WIPO) w sprawie domeny Twiter.com. To pierwsza z walk, które powinien stoczyć serwis.
Według danych whois domena Twiter.com zarejestrowana została po raz pierwszy w 2004 roku, około dwa lata przed oficjalnym startem Twittera. Nazwa zmieniała jednak właściciela, a obecnie prowadzi do bardzo podobnej do mikrobloga strony, której celem jest pozyskanie osobistych informacji odwiedzających. W swoim najlepszym okresie, w kwietniu 2010 r., strona miała 125 tys. unikalnych użytkowników.
Twitter posiada wiele znaków handlowych dla marki „twitter”. Z racji aktualnie prowadzonej pod adresem twiter.com działalności, która może mylić użytkowników serwisu mikroblogowego, nie powinno być problemu z pozyskaniem domeny.
To jednak nie jedyna domena, którą powinien zainteresować się Twitter. Z popularności serwisu korzystają także m.in.:
- twitte.com – przekierowuje do tweetsurveys.com;
- twtter.com – przekierowuje do quizedonline.com i innych, podobnych do Twittera stron pozyskujących prywatne dane;
- tiwtter.com, twiteer.com, twutter.com, teitter.com – przekierowują do socialquizcenter.com.
Jak więc widać „podczepienie się” pod popularność dużego serwisu może być nie tylko wiązać się ze stratami dla tego serwisu – może również być niebezpieczne dla internautów, którzy mylnie wpiszą jego nazwę.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.