Twitter znacząco podnosi cenę promowanych trendów

Twitter podniósł cenę swej oferty reklamowej. Za promocję w tzw. „Promoted Trends” trzeba zapłacić o 50 tys. dolarów więcej – za każdy dzień. Reklamodawcy są jednak zadowoleni, choć do tej formy Twitter musi jeszcze przekonywać.

TwitterZa znalezienie się w promowanych trendach reklamodawcy muszą sięgnąć głęboko do kieszeni. Taka forma reklamy zdrożała właśnie i kosztuje już nie 150, ale 200 tys. dolarów dziennie. To 2,5 razy więcej niż cena, którą trzeba było zapłacić w 2010 r., kiedy Twitter wprowadził możliwość promowania się w ten sposób.

Promowane trendy nie są jedyną formą reklamową dostępną na Twitterze. Reklamodawcy mogą skorzystać m.in. z promowanych tweetów, kont czy specjalnej oferty dla polityków. Z samych trendów Twitter może, przy obecnych cenach i jeśli każdy dzień będzie „zajęty” reklamą, zarobić ok. 73 mln dolarów.

Oferta reklamowa serwisu, czy cały pomysł na zarabianie zresztą, wciąż się tworzy. Reklamodawcy są jednak podobno bardzo zadowoleni z promowanych trendów. Jeszcze w 2010 r. Coca-Cola miała uzyskać 86 mln odsłon reklamy w 24 godziny, teraz ta liczba jest z pewnością znacznie większa, praktycznie bowiem każdy użytkownik Twittera przynajmniej raz zobaczy promowany trend. Ale choć taka forma jest sprzedawana tylko raz – tj. jeden promowany trend dziennie – nie w każdym dniu można zobaczyć reklamę. Twitter wciąż musi więc przekonywać do niej reklamodawców.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top