Wystarczył tydzień dostępności utworów The Beatles w muzycznym katalogu iTunes by sprzedanych zostało 450 tys. płyt i 2 mln pojedynczych utworów legendy z Liverpoolu.
Pojawienie się The Beatles w ubiegły wtorek zakończyło wieloletni spór i negocjacje z wytwórnią EMI. Dla firmy Apple to spory sukces: w katalogu największego obecnie sklepu muzycznego świata pojawiły się nagrania najważniejszego zespołu w historii muzyki.
W iTunes kupić można poszczególne piosenki brytyjskiej grupy (za 1,29 dol. każda), pojedyncze płyty (od 12,99 dol.) lub pełną kolekcję nagrań z materiałami dodatkowymi (za 149 dol.). Ceny nie odstraszyły fanów: w zaledwie kilka dni sprzedano 450 tys. płyt i 2 mln utworów. Najchętniej pobieraną płytą okazuje się „Abbey Road”, a piosenką: „Here Comes the Sun”.
To znaczące osiągnięcie – zarówno dla Apple, The Beatles, jak i dla całej branży muzycznej i dystrybucyjnej. Dla porównania: tydzień po debiucie Led Zeppelin w katalogu iTunes (listopad 2007) sprzedano w USA 300 tys. piosenek i 47 tys. płyt. Największe gwiazdy współczesnego rynku muzycznego mogą liczyć na sprzedaż w pierwszym tygodniu na poziomie 100-300 tys. utworów.
Pojawienie się The Beatles w katalogu iTunes jest przez Apple mocno promowane. Na stronie głównej korporacji pojawiła się zapowiedź i reklama dyskografii zespołu, a w amerykańskiej telewizji wyświetlane są reklamy zachęcające do kupna utworów. Nie zmienia to jednak faktu, że najlepszą reklamą dla liverpoolskiego zespołu jest po prostu ich ponadczasowa muzyka.
Źródła: billboard.biz, venturebeat.com
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.