Tylko grosz, czy tylko małe, chciwe grosiki?

Opublikowano: 29 września 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Na zwołanej dziś konferencji prasowej ogłoszono oficjalny start Tylkogrosz.pl. Jest to nowy serwis aukcyjny typu All-Pay. Co wyróżnia go na tle konkurencji, chociażby Podbij.pl? Czym chce zachęcić użytkowników?
Odpowiedź wydaje się prosta: nutką ryzyka, dreszczykiem emocji i… chciwością. Już przy pierwszym kontakcie widać bowiem przede wszystkim niesamowite ceny. Telewizor LCD o wartości ponad 3000 zł można mieć już za 20 zł, a odtwarzacz Creative Zen, za który w sklepie trzeba byłoby zapłacić prawie 650 zł – za 5 zł i 50 gr. Piękne, że aż możliwe?

Na aukcje w Tylkogrosz.pl trafiają markowe produkty przeznaczone dla klasy średniej. Administrator serwisu rozpoczyna licytację ustalając czas jej trwania (co uzależnione jest od wartości produktu i może trwać od kilkudziesięciu sekund do 20 minut), a ceną wyjściową jest oczywiście jeden grosz. Kiedy użytkownik podbije cenę produktu – i znów, zawsze o jeden grosz – czas aukcji wraca do początku. Wygrywa ten, kto zalicytuje jako ostatni.

By mieć możliwość uczestniczenia w aukcji i podbijania ceny nie trzeba być zarejestrowanym użytkownikiem. W wybranym przez momencie można wysłać SMS na specjalny numer. Koszt takiej wiadomości to 3 zł plus VAT. Zarejestrowani użytkownicy mają możliwość wykupienia specjalnych pakietów, umożliwiających licytowanie.

W obecnej chwili prowadzonych jest osiem jednoczesnych aukcji. Wystawiane są na nich przede wszystkim produkty AGD i RTV. Planowane jest wprowadzenie aukcji Jeepa Wranglera oraz serii luksusowych kosmetyków dla kobiet. Licytacje są aktywne w godzinach 9-17.

Tylko grosz, czy tylko małe, chciwe grosiki? 1

Właścicielem serwisu jest spółka Coloma Investments. Prezes Zarządu spółki, Esko Kilpinen, nie ukrywał, że plany właścicieli serwisu zakładają 30 tys. zarejestrowanych użytkowników do końca tego roku i 100 tys. w połowie przyszłego. Przy optymistycznych warunkach serwis ma przynosić zyski już w drugim kwartale 2009 r.

Dawid ZarazińskiTylko grosz, czy tylko małe, chciwe grosiki?

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.