Venture Incubator S.A., spółka specjalizująca się we wspieraniu projektów internetowych we wstępnej fazie rozwoju, 7 czerwca br. zadebiutuje na rynku NewConnect. W ramach emisji prywatnej spółka pozyskała kapitał, który zostanie przeznaczony na podjęcie realizacji siedmiu nowych projektów, w tym bezpośrednie ich wsparcie oraz zwiększenie potencjału operacyjnego. Funkcję Autoryzowanego Doradcy pełni INVESTcon GROUP S.A.
„Wejście Venture Incubator S.A. na rynek NewConnect podnosi mocno wizerunek naszej spółki oraz wydatnio pomaga w pozyskiwaniu nowych atrakcyjnych projektów. Możemy dzięki temu że sami przeszliśmy z sukcesem drogę na NewConnect rekomendować ją właścicielom innowacyjnych startupów, które inkubujemy, jako atrakcyjne źródło pozyskania kapitału.” – mówi Maciej Jarzębowski, Prezes Zarządu Venture Incubator S.A.
Model biznesowy Venture Incubator S.A. zakłada inkubacje projektów od decyzji o jego realizacji do osiągnięcia przez niego stabilnej pozycji na rynku i przychodów pozwalających na dalszy rozwój. Czasami już na początku jest tworzona spółka celowa, w której Venture Incubator S.A. obejmuje udziały, najczęściej mniejszościowe, dające mu jednak wpływ na decyzje finansowe. Średni przyjmowany okres inkubacji to 6-18 miesięcy.
„Okres inkubacji jest różny dla poszczególnych przedsięwzięć i zależy od prognozowanej dynamiki wzrostu sprzedaży dla danego produktu. W wypadku osiągnięcia przez inkubowane przedsięwzięcie poziomu przychodów gwarantujących utrzymanie, rozpoczynany jest proces poszukiwań inwestora lub partnera branżowego. Proces ten jest wieloetapowy i rozpoczyna się od negocjacji z założycielami projektu w celu ustalenia wspólnej polityki i wstępnych parametrów finansowych na bazie których rozpocznie się ofertowanie. Po znalezieniu inwestora lub partnera branżowego następuje formalna finalizacja wyjścia przedsięwzięcia z inkubatora, która często połączona jest z otworzeniem spółki celowej. Jeżeli została ona utworzona na wcześniejszym etapie, następuje sprzedaż udziałów należących do Spółki. W przypadku sprzyjających okolicznościach nie wykluczamy wprowadzenia inkubowanego projektu na rynek NewConnect.” – tłumaczy Maciej Jarzębowski, Prezes Zarządu Venture Incubator S.A.
W ramach przeprowadzonej prywatnej oferty spółka oferowała 840 000 akcji. Wszystkie akcje Emitenta zostały objęte. Cena sprzedaży jednej akcji została ustalona na poziomie 0,50zł, pozyskując 420 000 zł.
Papiery wartościowe wprowadzone do obrotu na NewConnect:
a. 5.000.000 (pięć milionów) akcji zwykłych na okaziciela serii A o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda.
b. 840.000 (osiemset czterdzieści tysięcy) akcji zwykłych na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda.
c. 840.000 (osiemset czterdzieści tysięcy) praw do akcji zwykłych na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda.
„Bardzo cieszymy się, iż oferta spotkała się z tak dużym zainteresowaniem, a zarazem zaufaniem akcjonariuszy. Uważamy, iż objęcie wszystkich akcji jest dużym sukcesem. W ramach emisji skupimy się głównie na podjęciu realizacji siedmiu nowych projektów oraz zwiększeniu potencjału operacyjnego. Przełoży się to na znaczny wzrost przychodów i rentowności Venture Incubator S.A..” – mówi Maciej Jarzębowski.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.