Venture Incubator S.A., spółka specjalizująca się we wspieraniu projektów internetowych we wstępnej fazie rozwoju, 7 czerwca br. zadebiutuje na rynku NewConnect. W ramach emisji prywatnej spółka pozyskała kapitał, który zostanie przeznaczony na podjęcie realizacji siedmiu nowych projektów, w tym bezpośrednie ich wsparcie oraz zwiększenie potencjału operacyjnego. Funkcję Autoryzowanego Doradcy pełni INVESTcon GROUP S.A.
„Wejście Venture Incubator S.A. na rynek NewConnect podnosi mocno wizerunek naszej spółki oraz wydatnio pomaga w pozyskiwaniu nowych atrakcyjnych projektów. Możemy dzięki temu że sami przeszliśmy z sukcesem drogę na NewConnect rekomendować ją właścicielom innowacyjnych startupów, które inkubujemy, jako atrakcyjne źródło pozyskania kapitału.” – mówi Maciej Jarzębowski, Prezes Zarządu Venture Incubator S.A.
Model biznesowy Venture Incubator S.A. zakłada inkubacje projektów od decyzji o jego realizacji do osiągnięcia przez niego stabilnej pozycji na rynku i przychodów pozwalających na dalszy rozwój. Czasami już na początku jest tworzona spółka celowa, w której Venture Incubator S.A. obejmuje udziały, najczęściej mniejszościowe, dające mu jednak wpływ na decyzje finansowe. Średni przyjmowany okres inkubacji to 6-18 miesięcy.
„Okres inkubacji jest różny dla poszczególnych przedsięwzięć i zależy od prognozowanej dynamiki wzrostu sprzedaży dla danego produktu. W wypadku osiągnięcia przez inkubowane przedsięwzięcie poziomu przychodów gwarantujących utrzymanie, rozpoczynany jest proces poszukiwań inwestora lub partnera branżowego. Proces ten jest wieloetapowy i rozpoczyna się od negocjacji z założycielami projektu w celu ustalenia wspólnej polityki i wstępnych parametrów finansowych na bazie których rozpocznie się ofertowanie. Po znalezieniu inwestora lub partnera branżowego następuje formalna finalizacja wyjścia przedsięwzięcia z inkubatora, która często połączona jest z otworzeniem spółki celowej. Jeżeli została ona utworzona na wcześniejszym etapie, następuje sprzedaż udziałów należących do Spółki. W przypadku sprzyjających okolicznościach nie wykluczamy wprowadzenia inkubowanego projektu na rynek NewConnect.” – tłumaczy Maciej Jarzębowski, Prezes Zarządu Venture Incubator S.A.
W ramach przeprowadzonej prywatnej oferty spółka oferowała 840 000 akcji. Wszystkie akcje Emitenta zostały objęte. Cena sprzedaży jednej akcji została ustalona na poziomie 0,50zł, pozyskując 420 000 zł.
Papiery wartościowe wprowadzone do obrotu na NewConnect:
a. 5.000.000 (pięć milionów) akcji zwykłych na okaziciela serii A o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda.
b. 840.000 (osiemset czterdzieści tysięcy) akcji zwykłych na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda.
c. 840.000 (osiemset czterdzieści tysięcy) praw do akcji zwykłych na okaziciela serii B o wartości nominalnej 0,10 zł (dziesięć groszy) każda.
„Bardzo cieszymy się, iż oferta spotkała się z tak dużym zainteresowaniem, a zarazem zaufaniem akcjonariuszy. Uważamy, iż objęcie wszystkich akcji jest dużym sukcesem. W ramach emisji skupimy się głównie na podjęciu realizacji siedmiu nowych projektów oraz zwiększeniu potencjału operacyjnego. Przełoży się to na znaczny wzrost przychodów i rentowności Venture Incubator S.A..” – mówi Maciej Jarzębowski.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.