Przychody ze sprzedaży rozwiązań i usług Veracomp w 2003 roku wyniosły 169 mln złotych, co oznacza 7 procentowy wzrost w porównaniu ze 158 milionowymi obrotami osiągniętymi w roku 2002.
W 2003 roku Veracomp rozwijał dystrybucję w obszarach systemów sieciowych, pamięci masowych, bezpieczeństwa informatycznego i peryferiów. Firma zawarła nowe kontrakty dystrybucyjne z firmami Hewlett-Packard, Check Point Software, Clearswift, Proxim Corporation i Telekomunikacja Polska.
Sprzedaż eksportowa, prowadzona w 2003 roku w Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii, Rumunii, Bułgarii, Rosji, na Węgrzech, Litwie i Łotwie, wyniosła 12 milionów zł, co stanowi 7 proc. całości przychodów. Za granicą Veracomp koncentruje się na obszarach bezpieczeństwa sieciowego i ochrony baz danych. Realizuje ten sam model dystrybucji co w Polsce, współpracując z lokalnymi integratorami systemów i subdystrybutorami.
W ubiegłym roku zakończony został proces budowania oferty bezpłatnego wsparcia informatycznego dla partnerów handlowych. Veracomp uruchomił ogólnopolskie telefoniczne centrum obsługi przed sprzedażą CallCenter, w ramach którego partnerzy dystrybutora otrzymują pomoc techniczną w przypadku produktów, których zakup dopiero planują. Powstał także system pomocy technicznej po sprzedaży Helpdesk, który zapewnia wsparcie informatyczne online dla produktów już zakupionych w Veracomp. Rozwiązania (CallCenter i Helpdesk) uzupełniają się, a dzięki nim Veracomp dysponuje najszerszą w dystrybucji IT w kraju gamą bezpłatnych usług wsparcia technicznego przed i po sprzedaży.
Oprócz usług bezpłatnych, Veracomp proponuje swoim partnerom płatne usługi pomocy technicznej. Usługi te przeznaczone są wyłącznie dla partnerów handlowych Veracomp (firma ma ich ponad 2600), którzy odsprzedają je swoim klientom – użytkownikom końcowym rozwiązań. W ten sposób partnerzy Veracomp mogą rozszerzyć portfolio usług oraz zyskać dodatkową marżę. Natomiast użytkownicy otrzymują kompletne rozwiązanie: sprzęt i oprogramowanie z zestawem usług technicznych i szkoleń. Pierwsze usługi wprowadzone zostały 2 lata temu. Ich oferta jest konsekwentnie rozbudowywana. W 2003 roku przychody z dystrybucji usług przekroczyły 2 miliony złotych.
W 2003 roku wzrosło zatrudnienie w spółce. Pod koniec roku Veracomp zatrudniał 130 osób, w porównaniu do 120 osób pod koniec 2002.
Strategicznymi planami Veracomp na 2004 rok jest rozwój oferty w zakresie trzech kluczowych specjalizacji, którymi są bezpieczeństwo, serwery, pamięci masowe. Veracomp planuje zwiększyć sprzedaż w Polsce i osiągnąć obroty wysokości 185 milionów złotych. Firma prognozuje także wzrost przychodów z dystrybucji na rynkach zagranicznych, zakładając, że wyniosą one 16 milionów złotych w 2004 roku. Dystrybutor zamierza osiągnąć te wyniki wchodząc na nowe rynki m.in. Serbia, Bośnia, Hercegowina oraz Mołdawia oraz rozwijając sprzedaż na dotychczasowych rynkach.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.