Verizon zapłaci nawet 90 mln dolarów odszkodowania

Opublikowano: 4 października 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Verizon Wireless, największy operator telekomunikacyjny w USA, przeznaczy nawet 90 mln dolarów na odszkodowania dla swoich klientów, którym błędnie naliczył opłaty za pobieranie danych.

Korporacja znalazła się pod lupą Federalnej Komisji Łączności (ang. Federal Communications Commission, FCC), która zwróciła uwagę na pobieranie „tajemniczych” opłat. Trwające już od 10 miesięcy śledztwo FCC ujawniło, że Verizon w ostatnich dwóch latach naliczył błędnie ponad 50 mln dolarów.

Verizon zapłaci nawet 90 mln dolarów odszkodowania 1Firma telekomunikacyjna zgodziła się wczoraj na refundację opłat. 15 mln klientów otrzyma w najbliższych dwóch miesiącach od dwóch od sześciu dolarów odszkodowania. Oznacza to nawet 90 mln dolarów zadośćuczynienia. Zwrot odliczany będzie od rachunków obecnych klientów; byli klienci otrzymają pocztą specjalne czeki.

Verizon winą za pomyłkę obarcza oprogramowanie telefonów swoich klientów, które wysyłało nieprawdziwe informacje o pobieraniu danych np. odwiedzaniu stron internetowych.

Decyzja firmy nie zamyka jednak śledztwa FCC, które zapowiada dalsze badanie praktyk Verizon i nie wyklucza nałożenie dodatkowych kar.

Jesteśmy zadowoleni widząc, że Verizon zgodził się w końcu zadośćuczynić swoim klientom. Pytania dlaczego zabrało to firmie aż dwa lata i dlaczego ujawnienie tej sprawy nie nastąpiło szybciej pozostają jednak otwarte – powiedziała Michele Ellison z FCC.

Źródło: businessweek.com

Dawid ZarazińskiVerizon zapłaci nawet 90 mln dolarów odszkodowania

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.