Firma Viewdle chce przekonać klientów do swojej technologii umożliwiającej rozpoznawanie twarzy za pomocą smartfonów oraz łączenia ich z sieciami społecznościowymi. Pomysł kalifornijskiej spółki budzi jednak kontrowersje.
W październiku ubiegłego roku Viewdle pozyskało 10 mln dolarów finansowania, które miało zostać przeznaczone na wsparcie „tagowania” zdjęć zanim zostaną wczytane do serwisów społecznościowych. Użytkownik mógłby zrobić zdjęcie swoim telefonem, a Viewdle automatycznie oznaczyłoby osoby, które są na nim i które jednocześnie są jego znajomymi np. na Facebooku.
Viewdle chce iść jednak dalej. Podczas Mobile World Congress w Barcelonie firma zaprezentowała jeszcze głębsze zastosowanie swojej technologii, która pozwalać ma zintegrowanie twarzy z sieciami społecznościowymi. Użytkownik kierujący kamerę swojego telefonu na wybraną osobę mógłby zobaczyć jej ostatnie aktywności w Facebooku, YouTube czy LinkedIn. Viewdle wykorzystuje do tego celu mechanizmy rzeczywistości rozszerzonej (ang. augmented reality).
Viewdle – Photo and Video Face Tagging from Viewdle on Vimeo.
Obecnie dostępny jest jedynie Viewdle Uploader, aplikacja komputerowa, która wspiera „tagowanie” znajomych na zdjęciach i wczytywanie grafik do serwisów społecznościowych. Wkrótce pojawić ma się wersja mobilna. Nie wiadomo kiedy dokładnie zostanie wprowadzona opisana wyżej technologia.
Choć Viewdle proponuje rozwiązanie oryginalne – budzi również kontrowersje. Co z prywatnością innych osób? Czy nie będą miały nic przeciwko by użytkownicy Viewdle „podglądali ich”?
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.