Viewdle: rozszerzona rzeczywistość, rozpoznawanie twarzy i aktywność w serwisach społecznościowych

Opublikowano: 17 lutego 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: , , ,

Firma Viewdle chce przekonać klientów do swojej technologii umożliwiającej rozpoznawanie twarzy za pomocą smartfonów oraz łączenia ich z sieciami społecznościowymi. Pomysł kalifornijskiej spółki budzi jednak kontrowersje.

W październiku ubiegłego roku Viewdle pozyskało 10 mln dolarów finansowania, które miało zostać przeznaczone na wsparcie „tagowania” zdjęć zanim zostaną wczytane do serwisów społecznościowych. Użytkownik mógłby zrobić zdjęcie swoim telefonem, a Viewdle automatycznie oznaczyłoby osoby, które są na nim i które jednocześnie są jego znajomymi np. na Facebooku.

Viewdle chce iść jednak dalej. Podczas Mobile World Congress w Barcelonie firma zaprezentowała jeszcze głębsze zastosowanie swojej technologii, która pozwalać ma zintegrowanie twarzy z sieciami społecznościowymi. Użytkownik kierujący kamerę swojego telefonu na wybraną osobę mógłby zobaczyć jej ostatnie aktywności w Facebooku, YouTube czy LinkedIn. Viewdle wykorzystuje do tego celu mechanizmy rzeczywistości rozszerzonej (ang. augmented reality).

Viewdle – Photo and Video Face Tagging from Viewdle on Vimeo.

Obecnie dostępny jest jedynie Viewdle Uploader, aplikacja komputerowa, która wspiera „tagowanie” znajomych na zdjęciach i wczytywanie grafik do serwisów społecznościowych. Wkrótce pojawić ma się wersja mobilna. Nie wiadomo kiedy dokładnie zostanie wprowadzona opisana wyżej technologia.

Choć Viewdle proponuje rozwiązanie oryginalne – budzi również kontrowersje. Co z prywatnością innych osób? Czy nie będą miały nic przeciwko by użytkownicy Viewdle „podglądali ich”?

Dawid ZarazińskiViewdle: rozszerzona rzeczywistość, rozpoznawanie twarzy i aktywność w serwisach społecznościowych

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.