Firma Viewdle chce przekonać klientów do swojej technologii umożliwiającej rozpoznawanie twarzy za pomocą smartfonów oraz łączenia ich z sieciami społecznościowymi. Pomysł kalifornijskiej spółki budzi jednak kontrowersje.
W październiku ubiegłego roku Viewdle pozyskało 10 mln dolarów finansowania, które miało zostać przeznaczone na wsparcie „tagowania” zdjęć zanim zostaną wczytane do serwisów społecznościowych. Użytkownik mógłby zrobić zdjęcie swoim telefonem, a Viewdle automatycznie oznaczyłoby osoby, które są na nim i które jednocześnie są jego znajomymi np. na Facebooku.
Viewdle chce iść jednak dalej. Podczas Mobile World Congress w Barcelonie firma zaprezentowała jeszcze głębsze zastosowanie swojej technologii, która pozwalać ma zintegrowanie twarzy z sieciami społecznościowymi. Użytkownik kierujący kamerę swojego telefonu na wybraną osobę mógłby zobaczyć jej ostatnie aktywności w Facebooku, YouTube czy LinkedIn. Viewdle wykorzystuje do tego celu mechanizmy rzeczywistości rozszerzonej (ang. augmented reality).
Viewdle – Photo and Video Face Tagging from Viewdle on Vimeo.
Obecnie dostępny jest jedynie Viewdle Uploader, aplikacja komputerowa, która wspiera „tagowanie” znajomych na zdjęciach i wczytywanie grafik do serwisów społecznościowych. Wkrótce pojawić ma się wersja mobilna. Nie wiadomo kiedy dokładnie zostanie wprowadzona opisana wyżej technologia.
Choć Viewdle proponuje rozwiązanie oryginalne – budzi również kontrowersje. Co z prywatnością innych osób? Czy nie będą miały nic przeciwko by użytkownicy Viewdle „podglądali ich”?
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.