Badanie przeprowadzone przez jedną z najpopularniejszych polskich porównywarek Nokaut.pl wyraźnie wskazuje, że ceny towarów w sklepach internetowych są średnio o 17% niższe niż w najpopularniejszych marketach ze sprzętem elektronicznym. Największe różnice sięgające 32% dotyczą sprzętu RTV i AGD. Niektóre modele telewizorów kupimy w Internecie nawet o 1800zł taniej.
Największe markety, na każdym kroku, w swoich agresywnych kampaniach reklamowych zapewniają, że oferują najniższe ceny na rynku. Z reklam telewizyjnych czy ulicznych billboardów płynie jednolity przekaz – taniej niż u nas nie ma nigdzie. Za pomocą internetowych porównywarek cen, możemy łatwo to zweryfikować i sprawdzić, który sklep proponuje rzeczywiście najkorzystniejsze warunki.
Nokaut.pl przeprowadził badanie na losowo wybranej grupie 500 artykułów, z czego aż w 467 przypadkach ceny oferowane przez sklepy internetowe okazały się niższe od tych w najpopularniejszych polskich sieciach elektromarketów. Średnia wartość produktów sprzedawanych on-line była mniejsza o 17%. Klienci marketów ze sprzętem elektronicznym przepłacali najwięcej za artykuły RTV i AGD. W przypadku promocji markety wypadały korzystniej, jednakże w zdecydowanej większości przypadków ceny znalezione w porównywarce były niższe. Porównanie dotyczyło produktów znalezionych w elektromarketach zlokalizowanych na terenie Warszawy i ich cen na dzień 19 listopada 2008.
Poniższa tabela przedstawia największe różnice wśród wylosowanej grupy 500 produktów.
„Takie rozbieżności nie są dla nas niespodzianką. Oczywiste jest, że sklep, który zatrudnia kilkudziesięciu pracowników i wynajmuje ogromne powierzchnie musi w jakiś sposób zrekompensować sobie te koszty, czego efektem są wyższe ceny. Pomimo niewątpliwych korzyści po stronie sklepów internetowych, nadal zdecydowana większość Polaków kupuje w sklepach tradycyjnych. Przyczyną tego jest jeszcze stosunkowo małe zaufanie do solidności sprzedającego, jakości towaru, dostawy czy bezpieczeństwa płatności, ale sytuacja ta powoli ulega zmianie. Rośnie świadomość Polaków i liczba osób korzystających z usług sklepów internetowych i porównywarek cen stale się zwiększa. Doskonałym przykładem jest nasza porównywarka, która w latach 2007-2008 zanotowała ponad 400% przyrost liczby użytkowników.” – twierdzi Wojciech Czernecki, prezes Nokaut.pl.
Tak dynamiczny rozwój zakupów w sieci, może cieszyć, ale nadal jesteśmy daleko w tyle za takimi państwami jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Niemcy czy Japonia, gdzie ponad 95% internautów kupiło coś on-line. Pozostaje mieć nadzieje, że szybki wzrost utrzyma się, a z czasem uda nam się dociągnąć do światowej czołówki, zarówno pod względem liczby kupujących w Internecie, jak i jakości oferowanych usług. Tymczasem planując świąteczne zakupy dla swoich najbliższych, pamiętajmy, że mamy dostęp do porównywarek, narzędzia, dzięki któremu skutecznie możemy walczyć z fałszywymi promocjami i sztucznie zawyżanymi cenami.
Sama idea tego narzędzia jest bardzo prosta. Chodzi o to, żeby zgromadzić w jednym miejscu jak największą liczbę ofert, z możliwie dużej ilości sklepów sprzedających w sieci. Realizacja tego pomysłu nie jest jednak tak łatwa jak mogłoby się wydawać. Najpopularniejsze polskie strony tego typu współpracują z ponad tysiącem sklepów i mają ponad milion produktów w swoich bazach. Ceny produktów stale się zmieniają, więc niezbędna jest ich ciągła aktualizacja. Ponadto, aby przyciągnąć klientów, konieczne są również dodatkowe usługi takie jak geolokalizacja, czy fora i grupy dyskusyjne, które pomogą w wyborze towaru najlepiej zaspokajającego potrzeby konsumenta.
W celu sprawdzenia czy „superpromocje” na półkach w największych marketach ze sprzętem elektronicznym są faktycznie promocjami, możemy także skorzystać z telefonu i za pomocą przeglądarki czy też wysyłając zwykłego smsa, dowiedzieć się jak wyglądają ceny interesującego nas towaru w Internecie. Boże Narodzenie coraz bliżej i wiele marketów przedstawi nam własną propozycję świątecznych prezentów. To, które z tych promocji będą prawdziwą okazją, a które tylko tanim chwytem marketingowym skłaniającym nas do większych wydatków – będziemy mogli sprawdzić dzięki możliwością jakie niesie ze sobą Internet.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.