Kwiaty, biżuteria i bielizna. To najczęściej pojawiające się odpowiedzi w przeprowadzonym przez internetową porównywarkę cen Nokaut.pl badaniu, dotyczącym pomysłów polskich internautów na walentynkowe prezenty.
Nie do końca wiadomo, czy w ogóle istniał ktoś taki, jak Święty Walenty. Mówi się o rzymskim męczenniku z początków IV wieku. Jednak postać ta chyba na dobre zadomowiła się w naszych kalendarzach i dzień związany z jego imieniem coraz bardziej zyskuje na popularności.
– „W „Walentynkowym badaniu Nokaut.pl” chcieliśmy zapytać naszych użytkowników, jakie prezenty dostają najczęściej 14 lutego, co dają w prezencie oraz stworzyliśmy wspólnie z nimi top listę walentynkowych prezentów” – mówi Agnieszka Kańkowska, E-Commerce & PR Manager w Nokaut.pl. – „Okazało się, że kobietom daje się kwiaty, a mężczyznom perfumy.”
Pomimo różnych negatywnych opinii na temat Walentynek, aż 60% badanych nadal uważa Dzień Świętego Walentego za najbardziej romantyczny dzień w roku. 45% badanych planuje spędzić ten dzień z ukochaną osobą.
Czy obdarowujemy się prezentami w ten dzień? Bywa różnie. Połowa zapytanych przez Nokaut.pl użytkowników nie dostała w ogóle prezentu w poprzednie Walentynki, połowa z nich kupiła komuś prezent. Jednak ponad 61% badanych planuje w tym roku sprawić komuś niespodziankę miłym prezentem. To wynik podobny do trendów panujących na zachodzie, gdzie według badania przeprowadzonego przez BIGresearch w USA Dzień Zakochanych zmierza uczcić 63%. Oznacza to równie popularny obyczaj świętowania Walentynek w Polsce jak i w kraju, z którego pochodzą.
Co będziemy kupować? Ponad połowa korzystających z porównywarki cen Nokaut.pl uważa, że najlepszym prezentem dla kobiety są kwiaty, 47% – biżuteria, natomiast 28% kupiłoby bieliznę. Męska część internautów w USA, podobnie, jak my w Polsce, również na pierwszym miejscu wśród walentynkowych prezentów stawia kwiaty, tak wynika z badania BIGresearch. A co z mężczyznami w Walentynki? Spośród użytkowników, biorących udział w badaniu Nokaut.pl, 50% wskazało, iż najlepsze dla mężczyzny będą perfumy, a 31% uważa męską bieliznę za najbardziej odpowiedni prezent na Walentynki. Co ciekawe, w Stanach Zjednoczonych kobiety wskazywały również kwiaty, jako dobry prezent walentynkowy dla mężczyzn, jednak najpopularniejszym prezentem według amerykanów będą kartki świąteczne – zamierza je kupić 68,5% kobiet i 42,9% mężczyzn.
Większość, bo aż 75% badanych wydaje średnio od 50 do 100 zł na walentynkowy prezent, co nie zmieniło się zasadniczo w stosunku do ubiegłego roku. Tylko 14% badanych zamierza przekroczyć kwotę 100 zł. Badanie „2007 Valentine’s day Consumer Intentions nad Actions Survey” wykazało, iż w Stanach Zjednoczonych z okazji Walentynek badani zamierzają wydać średnio 119,67 dol.
A gdzie wybieramy się na zakupy walentynkowe? Większość, bo aż 80% badanych, którzy wypowiedzieli się na temat Walentynek 2007 na stronach Nokaut.pl, szuka prezentów w sklepach tradycyjnych. Ale prawie 20% badanych zdążyło zaopatrzyć się w prezenty wcześniej, dokonując zakupu w Internecie. Nowym sposobem na poszukiwanie walentynkowych prezentów okazały się porównywarki cen, z których skorzystało aż 15% spośród osób szukających prezentów w Internecie. Tym samym znaczenie porównywarek cen od zeszłego roku wzrosło kilkukrotnie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.