Wideo pochłania Amerykanom jedną czwartą dnia

Opublikowano: 25 czerwca 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Firma badawcza Solutions Research Group opublikowała raport na temat wideo – nie tylko sieciowego, ale także tego tradycyjnego, czyli telewizji. Wyszło na jaw, że przeciętny Amerykanin spędza jedną czwartą doby na audiowizualnych rozrywkach.

Według SRG średnio badani przeznaczali cztery godziny dziennie na tradycyjną oraz nowoczesną telewizję (w tym przekazy na żywo, nagrania wykonane przy pomocy urządzeń typu DVR oraz usługi video-on-demand). Gry komputerowe jak i konsolowe, filmy publikowane w sieci oraz wyświetlane na ekranach urządzeń mobilnych wygenerowały dodatkowe dwie godziny.

Prognozy Solutions Research Group mówią o zwiększeniu liczby godzin poświęcanych rozrywce audiowizualnej do 8 na dobę w 2013. Oznacza to, że za 5 lat przeciętny Amerykanin będzie spędzał jedną trzecią swojego dnia na oglądaniu telewizji, graniu w gry i oglądaniu wirusowych filmów w internecie. Przy tym największy wzrost odnotują „nowe” branże, archaiczna telewizja będzie stała w miejscu.

O przejściu zza odbiornika TV do komputera mówi także badanie firmy Deloitte Development. Według tych danych 69% osób potwierdza: „mój pecet stał się narzędziem rozrywki ważniejszym niż telewizor”. 58% marzy o łatwym podłączaniu tego ostatniego do sieci, 54% publikuje w internecie własne filmy czy zdjęcia. Oczywiście im młodsza grupa respondentów, tym te wartości są wyższe.

Wideo pochłania Amerykanom jedną czwartą dnia 1

Źródło: eMarketer

Wojtek WowraWideo pochłania Amerykanom jedną czwartą dnia

Podziel się!

O autorze

wojtek