Agencja interaktywna OS3 multimedia udostępniła wyniki badań na temat skuteczności serwisów z użyciem sekwencji wideo. Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Laboratory & Co na próbie 180 osób.
Powszechnie uważa się, że wideo ma wpływ na większą skuteczność stron internetowych. Agencja interaktywna OS3 multimedia postanowiła zbadać to zagadnienie pod względem rzeczywistej wartości przewagi witryn z wideo nad serwisami bez ich użycia. Zdobyta na podstawie twardych danych wiedza
daje jasną, merytoryczną podstawę powszechnie używanym twierdzeniom.
„Badania, przeprowadzone na przykładzie serwisu prostego (bez użycia wideo) i zaawansowanego (z użyciem sekwencji wideo) marki NiQuitin oraz strony najbliższego konkurenta wyraźnie pokazały przewagę strony zaawansowanej. W grupie, która miała kontakt z witryną prostą, połowa osób badanych sięgała po NiQuitin, a druga po produkt konkurencji. Sytuację zmieniało dodanie do strony
elementów wideo. Po kontakcie z witryną zaawansowaną dwa razy więcej osób sięgało po NiQuitin niż po produkt konkurencji. Badania pokazują również, że element wideo jest silnym atraktorem uwagi, dlatego forma materiału wideo i elementy, które on zawiera, nie mogą być przypadkowe. Nie wystarczy tylko umieścić jakikolwiek filmik na swojej stronie. Moim zdaniem przygotowanie strony z materiałem wideo wymaga doświadczonego fachowca” – powiedział Jacek Kowalski z Laboratory & Co.
W porównaniu witryny prostej NiQuitin do witryny konkurencji można zauważyć niewielką różnicę wskazań na poszczególne strony, zaś w porównaniu witryny zaawansowanej NiQitin do witryny konkurencji przewaga strony z zastosowaniem wideo wzrasta do 35,3%. Również w kontekście porównania poszczególnych artykułów obu marek zauważono znaczną przewagę wskazań produktów marki NiQuitin po zetknięciu się respondentów z witryną zaawansowaną kosztem produktów konkurencji. Odsetek wskazań plastrów NiQuitin wzrósł o 19,8% w przypadku kontaktu ze stroną zaawansowaną w porównaniu do wskazań po kontakcie respondentów ze stroną prostą (z 36,1% do 55,9%). Witryna zaawansowana dominuje nad witryną prostą podczas oceny produktu, użytkownika i call to action. Kontakt z witryną zaawansowaną przekłada się na zwiększoną aktywność konsumentów.
“Jako pierwsi w kraju wykorzystaliśmy wideo w serwisie internetowym na tak dużą skalę już kilka lat temu. Coraz więcej naszych klientów decyduje się zainwestować w bardziej zaawansowane technologie, ufając naszemu know-how. Zależy nam na wiarygodności i oparciu działań OS3 zarówno na doświadczeniach, jak i rzetelnej wiedzy. Przeprowadzone badanie pokazało nie tylko, że warto wykorzystywać wideo w stronach www, ale także kiedy oraz o ile skuteczniejsze jest wykorzystanie serwisów zaawansowanych” – powiedział Marcin Maj, Dyrektor Zarządzający OS3 multimedia.
OS3 multimedia zrealizowała serwisy z wykorzystaniem wideo m.in. jak Platforma Obywatelska, Tissot, Żubrówka, Tchibo, NiQuitin, Reporter, Forte, Astor czy Tally Weil.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.