Wideo sprzedaje

Opublikowano: 9 kwietnia 2008. Kategoria: Rynek. Tagi:

Agencja interaktywna OS3 multimedia udostępniła wyniki badań na temat skuteczności serwisów z użyciem sekwencji wideo. Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Laboratory & Co na próbie 180 osób.
Powszechnie uważa się, że wideo ma wpływ na większą skuteczność stron internetowych. Agencja interaktywna OS3 multimedia postanowiła zbadać to zagadnienie pod względem rzeczywistej wartości przewagi witryn z wideo nad serwisami bez ich użycia. Zdobyta na podstawie twardych danych wiedza
daje jasną, merytoryczną podstawę powszechnie używanym twierdzeniom.

„Badania, przeprowadzone na przykładzie serwisu prostego (bez użycia wideo) i zaawansowanego (z użyciem sekwencji wideo) marki NiQuitin oraz strony najbliższego konkurenta wyraźnie pokazały przewagę strony zaawansowanej. W grupie, która miała kontakt z witryną prostą, połowa osób badanych sięgała po NiQuitin, a druga po produkt konkurencji. Sytuację zmieniało dodanie do strony
elementów wideo. Po kontakcie z witryną zaawansowaną dwa razy więcej osób sięgało po NiQuitin niż po produkt konkurencji. Badania pokazują również, że element wideo jest silnym atraktorem uwagi, dlatego forma materiału wideo i elementy, które on zawiera, nie mogą być przypadkowe. Nie wystarczy tylko umieścić jakikolwiek filmik na swojej stronie. Moim zdaniem przygotowanie strony z materiałem wideo wymaga doświadczonego fachowca” – powiedział Jacek Kowalski z Laboratory & Co.

W porównaniu witryny prostej NiQuitin do witryny konkurencji można zauważyć niewielką różnicę wskazań na poszczególne strony, zaś w porównaniu witryny zaawansowanej NiQitin do witryny konkurencji przewaga strony z zastosowaniem wideo wzrasta do 35,3%. Również w kontekście porównania poszczególnych artykułów obu marek zauważono znaczną przewagę wskazań produktów marki NiQuitin po zetknięciu się respondentów z witryną zaawansowaną kosztem produktów konkurencji. Odsetek wskazań plastrów NiQuitin wzrósł o 19,8% w przypadku kontaktu ze stroną zaawansowaną w porównaniu do wskazań po kontakcie respondentów ze stroną prostą (z 36,1% do 55,9%). Witryna zaawansowana dominuje nad witryną prostą podczas oceny produktu, użytkownika i call to action. Kontakt z witryną zaawansowaną przekłada się na zwiększoną aktywność konsumentów.

Wideo sprzedaje 1

“Jako pierwsi w kraju wykorzystaliśmy wideo w serwisie internetowym na tak dużą skalę już kilka lat temu. Coraz więcej naszych klientów decyduje się zainwestować w bardziej zaawansowane technologie, ufając naszemu know-how. Zależy nam na wiarygodności i oparciu działań OS3 zarówno na doświadczeniach, jak i rzetelnej wiedzy. Przeprowadzone badanie pokazało nie tylko, że warto wykorzystywać wideo w stronach www, ale także kiedy oraz o ile skuteczniejsze jest wykorzystanie serwisów zaawansowanych” – powiedział Marcin Maj, Dyrektor Zarządzający OS3 multimedia.

OS3 multimedia zrealizowała serwisy z wykorzystaniem wideo m.in. jak Platforma Obywatelska, Tissot, Żubrówka, Tchibo, NiQuitin, Reporter, Forte, Astor czy Tally Weil.

Hanna LaskowskaWideo sprzedaje

Podziel się!

O autorze

hania