Więcej młodych kobiet niż mężczyzn w społecznościach

Opublikowano: 30 lipca 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Specjalizująca się w badaniach internetu firma Rapleaf opublikowała wyniki ankiety przeprowadzonej w najpopularniejszych serwisach społecznościowych. Okazało się, że większość użytkowników takich witryn to kobiety – pisze ReadWriteWeb.

I tak na przykład w Facebooku w grupie wiekowej 18-24 lata mieliśmy 1 685 029 kobiet i 977 753 mężczyzn. W przypadku tego samego przedziału w MySpace wyniki to odpowiednio 7 091 214 i 5 226 788. Jedyna znana społeczność, w której przeważali panowie w wieku 18-24 lat to LinkedIn.

We wszystkich badanych witrynach było 9 651 584 kobiet w wieku 18-24 lat i 7 546 654 mężczyzn w tym samym przedziale. W kategorii 14-17 spisano 6 322 060 dziewczyn i 4 050 429 chłopców. Grupa 25-34 była bardziej zrównoważona – odpowiednio 5 683 422 i 5 543 729.

Rapleaf ustalił także, że kobiety w wieku 14-24 lat dominują w serwisach Web 2.0, są bardzo aktywne i mają więcej przyjaciół niż mężczyźni. Brzydsza płeć przeważa dopiero w kategorii 35+ lat. Typowy użytkownik społeczności ma od 2 do 25 znajomych. Ankieta wykazała ponadprzeciętną liczbę osób w wieku 69 lat (efekt kłamstw internautów?).

Badanie przeprowadzono na grupie 49 mln ludzi, z czego 90% pochodziło z USA. Pełne wyniki w formacie XLS można pobrać tutaj.

Źródło: ReadWriteWeb

Wojtek WowraWięcej młodych kobiet niż mężczyzn w społecznościach

Podziel się!

O autorze

wojtek