Po raz pierwszy w historii liczba sprzedanych w Polsce laptopów przekroczy liczbę sprzedanych komputerów stacjonarnych – szacuje Money.pl. Ceny komputerów przenośnych będą jeszcze spadać.
W 1990 roku aby kupić komputer stacjonarny trzeba było przeciętnie wydać ponad 18 średnich pensji. W 1995 roku już niecałe pięć. W minionym roku cena spadła po raz pierwszy poniżej średniej krajowej.
Rok 2007 był bardzo dobry dla polskiego rynku komputerowego. Sprzedaż wzrosła o 20 proc. i wyniosła 3 miliony sztuk. Jednym z czynników który sprzyja rozwojowi branży IT w Polsce – poza dynamicznym rozwojem gospodarki – jest tani dolar.
W Polsce w 2003 roku na 100 gospodarstw domowych, komputer posiadało tylko 29. W 2005 roku było ich już 39. W 2007 roku liczba ta zwiększyła się do 60, a więc w ciągu czterech lat uległa podwojeniu.
Jednak jeżeli porównać Polskę do innych państw pod względem liczby komputerów przypadających na jednego mieszkańca, to okaże się, że daleko nam jeszcze do światowej czołówki, a także innych krajów Unii Europejskiej. Niekwestionowanym liderem są Stany Zjednoczone, gdzie statystycznie niemal każdy mieszkaniec USA posiada już własny sprzęt.
Eksperci są zgodni – ten rok z całą pewnością będzie należał do notebooków. Ich sprzedaż systematycznie rosła, by w 2007 roku niemal dorównać sprzedaży desktopów. Obecny rok na pewno będzie rokiem historycznym kiedy liczba sprzedanych komputerów przenośnych w Polsce będzie wyższa od komputerów stacjonarnych.
www.manager.money.pl/news/artykul
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.