Po raz pierwszy w historii liczba sprzedanych w Polsce laptopów przekroczy liczbę sprzedanych komputerów stacjonarnych – szacuje Money.pl. Ceny komputerów przenośnych będą jeszcze spadać.
W 1990 roku aby kupić komputer stacjonarny trzeba było przeciętnie wydać ponad 18 średnich pensji. W 1995 roku już niecałe pięć. W minionym roku cena spadła po raz pierwszy poniżej średniej krajowej.
Rok 2007 był bardzo dobry dla polskiego rynku komputerowego. Sprzedaż wzrosła o 20 proc. i wyniosła 3 miliony sztuk. Jednym z czynników który sprzyja rozwojowi branży IT w Polsce – poza dynamicznym rozwojem gospodarki – jest tani dolar.
W Polsce w 2003 roku na 100 gospodarstw domowych, komputer posiadało tylko 29. W 2005 roku było ich już 39. W 2007 roku liczba ta zwiększyła się do 60, a więc w ciągu czterech lat uległa podwojeniu.
Jednak jeżeli porównać Polskę do innych państw pod względem liczby komputerów przypadających na jednego mieszkańca, to okaże się, że daleko nam jeszcze do światowej czołówki, a także innych krajów Unii Europejskiej. Niekwestionowanym liderem są Stany Zjednoczone, gdzie statystycznie niemal każdy mieszkaniec USA posiada już własny sprzęt.
Eksperci są zgodni – ten rok z całą pewnością będzie należał do notebooków. Ich sprzedaż systematycznie rosła, by w 2007 roku niemal dorównać sprzedaży desktopów. Obecny rok na pewno będzie rokiem historycznym kiedy liczba sprzedanych komputerów przenośnych w Polsce będzie wyższa od komputerów stacjonarnych.
www.manager.money.pl/news/artykul
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...