Wimdu: chcemy być alternatywą dla hoteli [wywiad]

Opublikowano: 30 kwietnia 2013. Kategoria: Rynek.

O wejściu na polski rynek rozmawiamy ze Stefanie Gruber z Wimdu. Czy taki serwis ma szansę się stać alternatywą dla hoteli? Zapraszamy do lektury!

Powoli rozpoczynamy sezon wyjazdowy. W czym Wimdu może pomóc użytkownikom?

01-wimdu_logo_gradient_RGB_LWimdu oferuje 150 tys. ofert różnego typu zakwaterowania na całym świecie: domki na drzewie, normalne apartamenty, penthousy w Nowym Jorku, dzielone mieszkania w Tokio. Wymieniać tak można bez końca. Nocleg w igloo czy w indiańskiej wiosce – wszystko to znajdziemy na Wimdu.

Nasz rynek chyba jest całkiem dobrze zagospodarowany przez podobne serwisy, jakie stawiacie sobie cele biznesowe związane z uruchomieniem serwisu w Polsce?

Wimdu chce być alternatywą dla hoteli nr 1. W szczególności w Europie. Ciężko pracujemy, aby osiągnąć ten cel – mamy fantastyczny zespól i bardzo ważny wskaźnik wzrostu – to jeszcze bardziej motywuje nas do pracy!

Co możecie zaproponować osobom, które chciałyby wynająć pokój w okresie wakacyjnym?

Możemy zaoferować zdecydowanie lepsze miejsca noclegowe niż te w hotelach: ceny niższe o 30%, a czasem i więcej, wysoki standard apartamentów oraz bardzo osobiste mieszkania. Jest to z pewnością o wiele ciekawszy sposób podróżowania. Możemy poznawać ludzi z konkretnego kraju, ich zwyczaje i kulturę oraz zapytać się o miejsca godne odwiedzenia, których nie odnajdziemy w przewodnikach pisanych dla mas.

Czy posiadając apartament do wynajęcia, mogę swoją ofertę wystawić w kilku serwisach tego typu?

Każdy gospodarz ma prawo zamieszczać swoje oferty, gdzie chce. Jednakże, nasz gospodarz musi zaakceptować każdą rezerwację i uaktualniać swój kalendarz.

Czy w jakiś sposób weryfikujecie oferty i wystawiających?

Dzwonimy do każdego naszego gospodarza i sprawdzamy informacje, które podał na Wimdu. Nasz profesjonalny serwis fotograficzny sprawdza, czy opis obiektu rzeczywiście pasuje do mieszkania. Pomaga również wewnętrzny system oceny gości i gospodarzy.

W niektórych ofertach polskich widzę opinie np. w języku niemieckim – macie w planach tłumaczenie takich ofert?

Ciężko pracujemy, aby nasze tłumaczenia lepsze. Powstał nowy zespół, który każdego dnia pracuje nad udoskonalaniem tłumaczeń.

Jakie plany na najbliższe miesiące – jakie ułatwienia planujecie dla użytkowników?

Chcemy zebrać jeszcze więcej ciekawych ofert, aby pomoc ludziom zdobywać wyjątkowe doświadczenia podczas każdej ich podróży.

Dziękujemy za wywiad i życzymy sukcesów!

Sylwester KozakWimdu: chcemy być alternatywą dla hoteli [wywiad]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.