Kamera na specjalnym wysięgniku, przymocowana do osoby, która spaceruje po Krakowie, a w innym mieście olbrzymi joystick sterujący trasą spacerowicza – to najnowszy pomysł na promocję Krakowa.
Wiedeńczycy jako pierwsi mieli okazję zwiedzić Kraków nie wyjeżdżając ze stolicy Austrii. Akcja, wykorzystująca najnowsze osiągnięcia technologiczne trwała w Krakowie i Wiedniu od 28 grudnia 2007 do 3 stycznia br. Krakowski Rynek i jego najbliższe okolice mogło zobaczyć w tym czasie średnio 12 wiedeńczyków na godzinę.
Instalacja, która umożliwiła odwiedzającym przeniesienie się w czasie rzeczywistym na krakowski Rynek Główny powstała w wiedeńskim MuseumsQuartier – prestiżowym kompleksie galerii i wystaw w centrum miasta. Mimo, że oba miasta dzieli blisko 500 kilometrów, dla wiedeńczyków obwarzanki były na wyciągnięcie ręki.
„Zależało nam na takim rozwiązaniu promocyjnym, które łączyłoby nowoczesność
z najpopularniejszym skojarzeniem Krakowa – tradycją”, mówi Izabela Helbin Dyrektor Biura Promocji i Marketingu Urzędu Miasta Krakowa.
Uczestnicy w trakcie wirtualnego zwiedzania zaskakiwani byli animacjami przygotowanymi na trasie kamery: pozdrowieniami od krakowian, poczęstunkami obwarzankiem. Dodatkowo, co godzinę przed krakowską kamerą pojawiał się Lajkonik, który dawał możliwość wygrania weekendu w Krakowie. Jeśli ktoś dostrzegł krakowskiego hejnalistę, otrzymywał w prezencie zaproszenie na kolację w Krakowie. W przerwach w zabawie, Austriacy mogli też zobaczyć film promocyjny o mieście.
Celem multimedialnego wydarzenia zatytułowanego „Experience Cracow in Vienna” było wzmocnienie wizerunku Krakowa jako miasta kultury i technologii. Dzięki wirtualnemu przewodnikowi wiedeńczycy mogli doświadczyć uroków centralnego miejsca stolicy Małopolski. Goście zaproszeni do popularnego Museumsquartier operując joystickiem, zwiedzali najbardziej rozpoznawalny rynek w Polsce.
„Nasz joystick i projekt "Experience Cracow" jest z założenia inicjatywą powtarzalną. Dzięki mobilności rozwiązania i możliwości realizacji wydarzenia w praktycznie każdym miejscu świata będziemy mogli powtarzać to unikatowe przedsięwzięcie już w niedalekiej przyszłości również w innych miastach. Niedługo sprzęt zainstalujemy w Helsinkach” – dodaje Izabela Helbin.
Produkcję wydarzenia realizuje Urząd Miasta Krakowa. Wsparciem koordynacyjnym zajmuje się agencja 180° Public Relations (Grupa Leo Burnett Warszawa), we współpracy z wiedeńską agencją public relations, Noack & Partner. Obie działają w sieci Manning, Selvage & Lee. Pomysł wydarzenia oraz kreacja materiałów BTL powstały w Leo Burnett Warszawa. (MS)
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.