Wirtualne zwiedzanie Krakowa

Kamera na specjalnym wysięgniku, przymocowana do osoby, która spaceruje po Krakowie, a w innym mieście olbrzymi joystick sterujący trasą spacerowicza – to najnowszy pomysł na promocję Krakowa.
Wiedeńczycy jako pierwsi mieli okazję zwiedzić Kraków nie wyjeżdżając ze stolicy Austrii. Akcja, wykorzystująca najnowsze osiągnięcia technologiczne trwała w Krakowie i Wiedniu od 28 grudnia 2007 do 3 stycznia br. Krakowski Rynek i jego najbliższe okolice mogło zobaczyć w tym czasie średnio 12 wiedeńczyków na godzinę.

Instalacja, która umożliwiła odwiedzającym przeniesienie się w czasie rzeczywistym na krakowski Rynek Główny powstała w wiedeńskim MuseumsQuartier – prestiżowym kompleksie galerii i wystaw w centrum miasta. Mimo, że oba miasta dzieli blisko 500 kilometrów, dla wiedeńczyków obwarzanki były na wyciągnięcie ręki.

„Zależało nam na takim rozwiązaniu promocyjnym, które łączyłoby nowoczesność
z najpopularniejszym skojarzeniem Krakowa – tradycją”, mówi Izabela Helbin Dyrektor Biura Promocji i Marketingu Urzędu Miasta Krakowa.

Uczestnicy w trakcie wirtualnego zwiedzania zaskakiwani byli animacjami przygotowanymi na trasie kamery: pozdrowieniami od krakowian, poczęstunkami obwarzankiem. Dodatkowo, co godzinę przed krakowską kamerą pojawiał się Lajkonik, który dawał możliwość wygrania weekendu w Krakowie. Jeśli ktoś dostrzegł krakowskiego hejnalistę, otrzymywał w prezencie zaproszenie na kolację w Krakowie. W przerwach w zabawie, Austriacy mogli też zobaczyć film promocyjny o mieście.

Celem multimedialnego wydarzenia zatytułowanego „Experience Cracow in Vienna” było wzmocnienie wizerunku Krakowa jako miasta kultury i technologii. Dzięki wirtualnemu przewodnikowi wiedeńczycy mogli doświadczyć uroków centralnego miejsca stolicy Małopolski. Goście zaproszeni do popularnego Museumsquartier operując joystickiem, zwiedzali najbardziej rozpoznawalny rynek w Polsce.

 „Nasz joystick i projekt "Experience Cracow" jest z założenia inicjatywą powtarzalną. Dzięki mobilności rozwiązania i możliwości realizacji wydarzenia w praktycznie każdym miejscu świata będziemy mogli powtarzać to unikatowe przedsięwzięcie już w niedalekiej przyszłości również w innych miastach. Niedługo sprzęt zainstalujemy w Helsinkach” – dodaje Izabela Helbin.

Produkcję wydarzenia realizuje Urząd Miasta Krakowa. Wsparciem koordynacyjnym zajmuje się agencja 180° Public Relations (Grupa Leo Burnett Warszawa), we współpracy z wiedeńską agencją public relations, Noack & Partner. Obie działają w sieci Manning, Selvage & Lee. Pomysł wydarzenia oraz kreacja materiałów BTL powstały w Leo Burnett Warszawa. (MS)

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top