Wisetrends bada skuteczność dialogu na Facebooku

Opublikowano: 15 kwietnia 2013. Kategoria: Startupy. Tagi: , , ,

Aktualizowane co godzinę, oparte o niestandardowe kryteria, wyselekcjonowane, bezpłatne i ogólnodostępne – takie mają być statystyki przygotowywane przez Wisetrends, startujące dziś nowe narzędzie do analizowania, raportowania i optymalizacji działań w mediach społecznościowych. 

Aby świadomie i skutecznie prowadzić dialog w mediach społecznościowych, niezbędna jest wiedza i analiza najnowszych trendów oraz panujących nastrojów, przekonują twórcy Wisetrends.

Słowo „wise” w języku angielskim oznacza mędrca, kogoś z dogłębną, przeanalizowaną i sprawdzoną wiedzą. Chcemy być właśnie takim mędrcem, jeśli chodzi o social media. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego jak ważne jest kolekcjonowanie, odpowiednia interpretacja oraz szybka reakcja na statystyki zachowań fanów marki w Internecie. Dlatego dostarczane przez nas dane przedstawiane są w taki sposób, aby były nie tylko wskazówkami do prowadzenia bieżącej komunikacji, ale także stanowiły podstawę do podejmowania kluczowych decyzji marketingowych, tworzenia strategii, optymalizacji działań czy planów rozwoju profili społecznościowych – mówi Piotr Różycki, prezes spółki Big Data, twórcy Wisetrends.

Wisetrends

Poza podstawowymi raportami i aktualizowanymi co godzinę statystykami, dostępnymi bezpośrednio na stronie Wisetrends.com, usługa, wykorzystując algorytm oparty na szczegółowo dobranych atrybutach i założeniach, nadaje fanpage’om wskaźnik WiseIndex (WI), który pozwalać ma na bieżąco określić pozycję danej strony w ogólnym i kategoryzowanym rankingu.

Do tej pory podstawowym kryterium, według którego najczęściej klasyfikowane były fanpage’e to liczba fanów. Jednak to nie ona, a jakość i skuteczność prowadzenia dialogu z odbiorcami jest najważniejsza w funkcjonowaniu firmowych profili na Facebooku. Dlatego przyznając WiseIndex, bierzemy pod uwagę szereg czynników, chociażby takich jak wskaźnik PTA, zaangażowanie czy responsywność. Dopiero ich mix i odpowiednie zestawienie pozwalają w obiektywny sposób określić skuteczność i realny zasięg działań prowadzonych w social media. Dlatego wyniki naszych rankingów i pozycja nadana poszczególnym profilom przez WiseIndex może okazać się dla wielu osób dużym zaskoczeniem – dodał Piotr Różycki.

W pierwszej kolejności Wisetrends wziął pod swoją lupę kilkaset najpopularniejszych polskich fanpage’y, w kilkudziesięciu kategoriach. Lista monitorowanych profili jest nadal otwarta, każdy użytkownik może zaproponować fanpage, który jego zdaniem powinien zostać dodany do wykazu Wisetrends.

To dopiero początek naszych działań. Bardzo dynamicznie się rozwijamy i w kolejnych tygodniach konsekwentnie będziemy poszerzać zakres naszych usług. Planujemy udostępniać szereg nowych, niespotykanych do tej pory funkcjonalności, pozwalających na zaawansowanym poziomie analizować działania marketingowe firm i marek nie tylko na Facebook’u, ale także w innych kanałach social media, takich jak Twitter czy Google+ – powiedział Piotr Różycki.

Dawid ZarazińskiWisetrends bada skuteczność dialogu na Facebooku

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.