Blogowanie jest od kilku lat jednym z najważniejszych elementów współczesnego internetu. Ma również ogromne znaczenie w kontekście marketingowym. Ogólnoświatowe badania autorstwa Text100, agencji piarowo-konsultingowej, pokazują jak bliskie i pożądane są relacje pomiędzy blogerami a marketingowcami.
Prawie dziewięciu na dziesięć amerykańskich i europejskich blogerów powiedziało badaczom, że kontakty od agencji PR i korporacji w postaci informacji, komentarzy, czy sugestii są przez nich mile widziane. Na całym świecie, a zwłaszcza w USA, poczta elektroniczna jest ulubionym środkiem komunikacji w takich przypadkach.
Wszyscy badani amerykańscy blogerzy mieli kontakt z marketingowcami w ostatnich sześciu miesiącach. To samo przyznało większość ich europejskich i azjatyckich kolegów (odpowiednio 86 i 70 proc.).
Kontakty były zwykle bardzo intensywne. Aż 96 proc. respondentów w USA powiedziało, że przedstawiciele firm PR próbowało dotrzeć do nich w ostatnim tygodniu.
Blogerom zależy przede wszystkim na przejrzystości takich kontaktów. 85 proc. amerykańskich blogerów zgodziło się, że powinni przyznawać się, że napisany przez nich tekst powstał w zamian za jakąś formę wynagrodzenia. Wskaźnik podobnych odpowiedzi wśród ich europejskich i azjatyckich kolegów był niższy, ale większość uznaje potrzebę informowania czytelników o takich praktykach.
Text100 sugeruje, że skuteczne w wywieraniu wpływu poprzez zainteresowanie będą bardziej „social media releases” niż tradycyjne informacje prasowe. Blogerzy nie chcą stosować techniki kopiuj-wklej – zwłaszcza, że ten sam tekst pojawi się wielu różnych serwisach informacyjnych. Chcą komunikatów, które pozwolą im na znalezienie własnych punktów zaczepienia.
Źródło: eMarketer, Text100
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.