Blogowanie jest od kilku lat jednym z najważniejszych elementów współczesnego internetu. Ma również ogromne znaczenie w kontekście marketingowym. Ogólnoświatowe badania autorstwa Text100, agencji piarowo-konsultingowej, pokazują jak bliskie i pożądane są relacje pomiędzy blogerami a marketingowcami.
Prawie dziewięciu na dziesięć amerykańskich i europejskich blogerów powiedziało badaczom, że kontakty od agencji PR i korporacji w postaci informacji, komentarzy, czy sugestii są przez nich mile widziane. Na całym świecie, a zwłaszcza w USA, poczta elektroniczna jest ulubionym środkiem komunikacji w takich przypadkach.
Wszyscy badani amerykańscy blogerzy mieli kontakt z marketingowcami w ostatnich sześciu miesiącach. To samo przyznało większość ich europejskich i azjatyckich kolegów (odpowiednio 86 i 70 proc.).
Kontakty były zwykle bardzo intensywne. Aż 96 proc. respondentów w USA powiedziało, że przedstawiciele firm PR próbowało dotrzeć do nich w ostatnim tygodniu.
Blogerom zależy przede wszystkim na przejrzystości takich kontaktów. 85 proc. amerykańskich blogerów zgodziło się, że powinni przyznawać się, że napisany przez nich tekst powstał w zamian za jakąś formę wynagrodzenia. Wskaźnik podobnych odpowiedzi wśród ich europejskich i azjatyckich kolegów był niższy, ale większość uznaje potrzebę informowania czytelników o takich praktykach.
Text100 sugeruje, że skuteczne w wywieraniu wpływu poprzez zainteresowanie będą bardziej „social media releases” niż tradycyjne informacje prasowe. Blogerzy nie chcą stosować techniki kopiuj-wklej – zwłaszcza, że ten sam tekst pojawi się wielu różnych serwisach informacyjnych. Chcą komunikatów, które pozwolą im na znalezienie własnych punktów zaczepienia.
Źródło: eMarketer, Text100
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.