Współpraca blogerów i marketingowców oczekiwana przez obie strony

Opublikowano: 31 sierpnia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Blogowanie jest od kilku lat jednym z najważniejszych elementów współczesnego internetu. Ma również ogromne znaczenie w kontekście marketingowym. Ogólnoświatowe badania autorstwa Text100, agencji piarowo-konsultingowej, pokazują jak bliskie i pożądane są relacje pomiędzy blogerami a marketingowcami.

Prawie dziewięciu na dziesięć amerykańskich i europejskich blogerów powiedziało badaczom, że kontakty od agencji PR i korporacji w postaci informacji, komentarzy, czy sugestii są przez nich mile widziane. Na całym świecie, a zwłaszcza w USA, poczta elektroniczna jest ulubionym środkiem komunikacji w takich przypadkach.

Współpraca blogerów i marketingowców oczekiwana przez obie strony 1

Wszyscy badani amerykańscy blogerzy mieli kontakt z marketingowcami w ostatnich sześciu miesiącach. To samo przyznało większość ich europejskich i azjatyckich kolegów (odpowiednio 86 i 70 proc.).

Współpraca blogerów i marketingowców oczekiwana przez obie strony 2

Kontakty były zwykle bardzo intensywne. Aż 96 proc. respondentów w USA powiedziało, że przedstawiciele firm PR próbowało dotrzeć do nich w ostatnim tygodniu.

Blogerom zależy przede wszystkim na przejrzystości takich kontaktów. 85 proc. amerykańskich blogerów zgodziło się, że powinni przyznawać się, że napisany przez nich tekst powstał w zamian za jakąś formę wynagrodzenia. Wskaźnik podobnych odpowiedzi wśród ich europejskich i azjatyckich kolegów był niższy, ale większość uznaje potrzebę informowania czytelników o takich praktykach.

Współpraca blogerów i marketingowców oczekiwana przez obie strony 3

Text100 sugeruje, że skuteczne w wywieraniu wpływu poprzez zainteresowanie będą bardziej „social media releases” niż tradycyjne informacje prasowe. Blogerzy nie chcą stosować techniki kopiuj-wklej – zwłaszcza, że ten sam tekst pojawi się wielu różnych serwisach informacyjnych. Chcą komunikatów, które pozwolą im na znalezienie własnych punktów zaczepienia.

Źródło: eMarketer, Text100

admagazine.pl

admagazine.plWspółpraca blogerów i marketingowców oczekiwana przez obie strony

Podziel się!

O autorze

admagazine.pl