Blogowanie jest od kilku lat jednym z najważniejszych elementów współczesnego internetu. Ma również ogromne znaczenie w kontekście marketingowym. Ogólnoświatowe badania autorstwa Text100, agencji piarowo-konsultingowej, pokazują jak bliskie i pożądane są relacje pomiędzy blogerami a marketingowcami.
Prawie dziewięciu na dziesięć amerykańskich i europejskich blogerów powiedziało badaczom, że kontakty od agencji PR i korporacji w postaci informacji, komentarzy, czy sugestii są przez nich mile widziane. Na całym świecie, a zwłaszcza w USA, poczta elektroniczna jest ulubionym środkiem komunikacji w takich przypadkach.
Wszyscy badani amerykańscy blogerzy mieli kontakt z marketingowcami w ostatnich sześciu miesiącach. To samo przyznało większość ich europejskich i azjatyckich kolegów (odpowiednio 86 i 70 proc.).
Kontakty były zwykle bardzo intensywne. Aż 96 proc. respondentów w USA powiedziało, że przedstawiciele firm PR próbowało dotrzeć do nich w ostatnim tygodniu.
Blogerom zależy przede wszystkim na przejrzystości takich kontaktów. 85 proc. amerykańskich blogerów zgodziło się, że powinni przyznawać się, że napisany przez nich tekst powstał w zamian za jakąś formę wynagrodzenia. Wskaźnik podobnych odpowiedzi wśród ich europejskich i azjatyckich kolegów był niższy, ale większość uznaje potrzebę informowania czytelników o takich praktykach.
Text100 sugeruje, że skuteczne w wywieraniu wpływu poprzez zainteresowanie będą bardziej „social media releases” niż tradycyjne informacje prasowe. Blogerzy nie chcą stosować techniki kopiuj-wklej – zwłaszcza, że ten sam tekst pojawi się wielu różnych serwisach informacyjnych. Chcą komunikatów, które pozwolą im na znalezienie własnych punktów zaczepienia.
Źródło: eMarketer, Text100
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!