Fundusz venture capital Xevin Investments specjalizujący się w nowych technologiach wyszedł z jednej ze swoich inwestycji. Od sierpnia 2008 roku pełnił rolę partnera strategicznego agencji Autentika świadczącej wyspecjalizowane usługi w zakresie wykorzystywania nowych mediów oraz technologii w biznesie.
– Przez niespełna dwa lata fundusz wspierał spółkę w działaniach strategicznych, w tym m. in. w dziedzinie inwestycji w projekty internetowe, tworzeniu długoterminowych relacji z klientami oraz pozyskiwaniu środków unijnych na rozwój – mówi Marek Rusiecki, jeden ze współwłaścicieli Xevin Investments. Dzięki konsekwentnej realizacji założeń współpracy, w krótkim czasie osiągnęliśmy wszystkie cele. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze stopy zwrotu z inwestycji. Autentika odniosła duże sukcesy na rynku. Jednym z nich jest poszerzenie profilu działalności i zaawansowane przygotowania do uruchomienia admatik.pl.
Admatic.pl to sieć automatyzującej proces publikacji reklamy internetowej, która daje użytkownikom możliwość bezpośredniego wyboru potencjalnych partnerów do współpracy. Kolejnym osiągnięciem jest uzyskanie znacznego dofinansowania projektu przez fundusze Unii Europejskiej.
– Współpraca z Xevin Investments umożliwiła nam odważniejsze i bezpieczniejsze inwestycje w agencję, ale przede wszystkim zapewniła wysokiej jakości doradztwo oparte o wieloletnie doświadczenie twórców funduszu – mówi Michał Samojlik, właściciel Autentiki. Agencja jest w dobrej kondycji, planuje kolejne przedsięwzięcia i ma otwarte możliwości rozwoju. Po zakończeniu przez Xevin Investments fazy exit z inwestycji, z przekonaniem mogę powiedzieć, że współpraca z funduszem była dla nas bardzo owocna.
Decyzja o wyjściu z inwestycji była naturalną konsekwencją założeń partnerstwa strategicznego sprzed dwóch lat. Obie strony zdecydowały, że najlepszym rozwiązaniem dla dalszego rozwoju projektów Autentiki i zachowanie ciągłości realizacji celów będzie wykup menadżerski (MBO) udziałów przez założyciela Autentiki z odpowiednią stopą zwrotu dla funduszu. Spółka jest w tej chwili w 100 proc. zarządzana przez właściciela, Michała Samojlika, Prezesa Zarządu Autentika Sp. z o.o., który tym samym ponownie podejmuje pełną odpowiedzialność za dalszy rozwój firmy i kierunki jej ekspansji w przyszłości.
– Autentika to pierwsza inwestycja, z której wyszliśmy. Osiągnęliśmy satysfakcjonujące obie strony efekty. Inwestując w młode spółki internetowe o dużym potencjale rozwoju angażujemy cały nasz kapitał intelektualny oraz finansowy, aby zbudować i rozwinąć dobrze funkcjonujące spółki, które będą w stanie samodzielnie i stabilnie działać na rynku polskim, a także świadczyć usługi w globalnej sieci – o celach działań Xevin Investments mówi Krzysztof Golonka, Prezes Zarządu funduszu.
Fundusz Xevin Investments w swoim portfelu posiada również udziały w: Ad-vice Sp. z o.o., Cube Group SA, 8fish Sp. z o.o., Interactive Research Center Sp. z o.o., iSecure Sp. z o.o. oraz Transdata Sp. z o.o.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
Wydarzenia
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Panasonic Connect Europe: 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z GenAIW ostatnim raporcie opublikowanym przez Panasonic Connect Europe, ujawniono, że 91% specjalistów ds. sprzedaży korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) ...
- Brandly360 prezentuje e-book o dynamic pricing w e-commerceBrandly360, firma zajmująca się analizą rynku e-commerce, wprowadza na rynek e-book „Dynamic Pricing w e-commerce. Kompleksowy przewodnik”. Publikacja ta stanowi ...
- Comperia: Przychody 49,6 mln zł i rozwój e-commerce w 2024 rokuGrupa Comperia.pl SA opublikowała sprawozdanie finansowe za 2024 rok, które pokazuje znaczący wzrost przychodów oraz pozytywne wyniki w różnych segmentach ...
- Emil Walczak nowym dyrektorem BaseLinker w PolsceBaseLinker, dostawca systemu operacyjnego dla branży e-commerce, poinformował, że Emil Walczak objął stanowisko dyrektora generalnego na Polskę. Jako manager z ...