Przedstawiono warunki odsprzedaży udziałów Yahoo! w chińskiej grupie Alibaba. Wartość umowy opiewa na 7 mld dolarów.
Zgodnie z oficjalnym komunikatem Yahoo! sprzeda 20 proc. udziałów w grupie Alibaba. Ponieważ wycena chińskiego e-biznesowego giganta wynosi obecnie 35 mld dolarów, akcje te warte są około 7,1 mld dolarów. Po odliczeniu podatków i innych opłat, Yahoo! powinna zyskać 4 mld dolarów.
Z porozumienia wynika również, że firma Alibaba będzie mogła posługiwać się licencją Yahoo! Chiny jeszcze przez cztery lata. Yahoo! natomiast będzie mogła dokonywać inwestycji na rynku chińskim, co do tej pory było niemożliwe.
Historia relacji Alibaby i Yahoo! jest dość gwałtowna. Firmy od lat próbowały wypracować model współpracy i ewentualnej sprzedaży udziałów – do tej pory bezskutecznie. Pogłębiający się kryzys w Yahoo! mógł złagodzić nieco strategię negocjacyjną (firma straciła właśnie dyrektora generalnego).
Firma Yahoo! kupiła udziały w grupie Alibaba w 2005 roku za mld dolarów.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.