Amerykański gigant internetowy Yahoo planuje iść w ślady księgarni Amazon i otworzyć wirtualny sklep z plikami muzycznymi wolnymi od zabezpieczeń przed kopiowaniem (DRM-free) – podała ArsTechnica.
Największe wytwórnie płytowe w USA (Universal, Sony BMG, Warner Music i EMI) wycofały jakiś czas temu swoje poparcie dla systemu cyfrowego zarządzania prawami autorskimi (DRM), który ograniczał odbiorcom możliwość powielania plików (także na własny użytek).
Dzięki tym decyzjom poprawiły się warunki sprzedaży sieciowej muzyki. Yahoo postanowiło to wykorzystać – firma rozpoczęła rozmowy z dwoma z największych wytwórni. Z nieoficjalnych informacji wynika, że docelowo portal chce wypracować porozumienia ze wszystkimi przedstawicielami Wielkiej Czwórki.
Yahoo było jednym z największych wrogów DRM. Menedżer firmy Ian Rogers lobbował od dawna na rzecz likwidacji cyfrowego zarządzania prawami. Portal jako jeden z pierwszych rozpoczął sprzedaż wolnych od DRM plików MP3 w grudniu 2006 roku. Na podobne kroki zdecydowały się później witryny iTunes, Amazon czy eMusic.
Ale tylko Amazon zebrał w swojej bazie muzykę licencjonowaną przez wszystkich członków Wielkiej Czwórki. Dlatego księgarnia mogła pochwalić się największą ofertą muzyki DRM-free w sieci. Yahoo zamierza zbudować porównywalny katalog.
Źródło: ArsTechnica
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.