Youp!: od interakcji do relacji

Opublikowano: 15 lipca 2013. Kategoria: Startupy. Tagi: , ,

Wystartowała nowa platforma Youp!, która chce zapewniać wsparcie sprzedażowe i promocyjne dla e-biznesu. Youp! umożliwiać ma budowanie zaangażowania i lojalności. W jaki sposób?

youpW środowisku internetowym użytkownika dzieli od konkurencyjnego serwisu zaledwie jedno kliknięcie. Aby zachęcić internautów do regularnego odwiedzania określonej witryny, konieczne staje się więc zapewnienie mu w jej ramach dodatkowych korzyści, przekonują twórcy Youp!

Każdą czynność w sieci można potraktować jak transakcję. Serwis otrzymuje od odbiorcy uwagę, z kolei odbiorca dostaje za jego pośrednictwem interesujące go usługi lub produkty. Dostrzegliśmy potencjał wykreowania w ramach tej wymiany nowych wartości, z których będzie korzystał zarówno internauta, jak i właściciel e-biznesu. W ten sposób Youp! wpisuje się w silny trend marketingu obustronnych korzyści – mówi Konrad Karpiński, jeden z twórców platformy.

Dzięki dokonaniu rejestracji i doładowaniu konta na platformie Youp! użytkownicy są automatycznie rozpoznawani w serwisach partnerskich i mają możliwość kupowania usług lub produktów za pomocą kilku kliknięć, a więc omijając etap każdorazowego logowania w systemie bankowości elektronicznej czy wprowadzania danych niezbędnych do dokonania przelewu. Ponadto za swoją aktywność mogą być nagradzani bonami, które wymienią na towary z określonej przez partnera puli. Otrzymują także postać, która odzwierciedla ich dominujące aktywności w sieci. Obserwując ewolucję awatara, dowiadują się, w jakiej dziedzinie są najbardziej zaawansowani. Każdy ich ruch na serwisach partnerskich – jak polubienie, komentowanie czy polecenie znajomym – jest dodatkowo nagradzany punktami, odznakami i coraz wyższą pozycją w rankingach, co motywać ma do jeszcze bardziej intensywnego działania w sieci.

W jaki sposób dzięki platformie Youp! zyskują właściciele e-biznesu? Po zamieszczeniu w witrynie specjalnych kodów lub przycisków sprzedażowych, mogą w większym stopniu wpływać na zaangażowanie i liczbę interakcji z użytkownikami, promować wybrane części swojej witryny, zwiększyć poziom sprzedaży poprzez zapewnienie internautom modułu szybkich i wygodnych płatności.

Implementacja narzędzia pozwalać ma także nawiązać relacje z użytkownikami oraz zidentyfikować i nagradzać najbardziej aktywnych z nich poprzez przyznawanie im bonów lub odznak. Youp! wzbogaca także serwis partnerski o aspekty zabawy i gamifikacji. Partnerzy Youp! otrzymają ponadto dostęp do narzędzi analityki webowej, a zgromadzone dane mogą wykorzystać do personalizacji przekazu promocyjnego, a także przeprowadzenia działań niestandardowych w platformie.

Youp! został tak zaprojektowany, aby zminimalizować wysiłek konieczny do wdrożenia usługi na serwisach partnerskich. Platforma pozwala łatwo wygenerować kody dla wybranej witryny, które pozwolą niemal natychmiastowo uruchomić wybrane funkcje. Dzięki temu Partner Youpa otrzyma wygodny system rozliczeń transakcyjnych obejmujący program lojalnościowy, moduł ekspresowych płatności oraz dodatkowe elementy uatrakcyjniające internautom czas spędzony na witrynie, a w rezultacie poprawi wyniki sprzedażowe swojego e-biznesu – przekonują twórcy.

Platforma Youp! jest już dostępna dla Partnerów biznesowych pod adresem www.youp.pl, natomiast pełna wersja dla użytkowników końcowych pojawi się w najbliższym czasie.

Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 8.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka pod oficjalną nazwą: „System internetowych rozliczeń transakcyjnych”.

Dawid ZarazińskiYoup!: od interakcji do relacji

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.