Serwis YouTube wprowadza TrueView, nowy format reklamowy. Pozwala on widzom na przerywanie emisji reklam jeśli te ich nie interesują. W interfejsie Leanback pojawią się natomiast kanały tematyczne „uczące się” aktywności użytkowników.
Przy nowych reklamach TrueView, które wyświetlane będą w YouTube, pojawi się specjalny przycisk odmierzający czas – po pięciu sekundach wyświetlania komunikatu będzie można go ominąć. W pewnych przypadkach użytkownicy będą mogli wybrać jedną z trzech reklam, które zobaczą.
Już w czerwcu należący do Google serwis wideo eksperymentował ze specjalnym przyciskiem. Możliwość wyboru reklamy do wyświetlenia jest natomiast podoba do tego, co oferuje swoim użytkownikom amerykański Hulu.
TrueView dostępne jest obecnie dla wybranych reklamodawców, którzy mogą zdecydować czy wybrać nowy format, czy pozostać przy starym, który nie daje możliwości pominięcia. YouTube zapowiada również, że pracuje nad dostarczeniem większej możliwości kontroli i wyboru samym użytkownikom.
Serwis wideo wprowadzi również zmiany do interfejsu Leanback, przeznaczonego dla dużych ekranów, głównie telewizorów. Nowa funkcja nazywa się Personalized Channels, i umożliwia tworzenie własnych kanałów wideo. Co więcej, konkretne materiały będą się tu wyświetlać w oparciu o aktywność użytkownika – powstaną więc niekończące się źródła wideo.
http://www.youtube.com/watch?v=2i3X8MpC874
Leanback pozostaje dla YouTube polem interesujących testów. Nie zawiera wielu opcji społecznościowych, nie wyświetla znanych z „normalnego” interfejsu formatów reklamowych, nie jest też domyślą opcją w Google TV. Zmienić może się to jednak w przyszłości – wydaje się, że właściciele serwisu wiążą z Leanback duże nadzieje.
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!