YouTube: nowy format reklamowy i kanały w interfejsie Leanback

Opublikowano: 2 grudnia 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Serwis YouTube wprowadza TrueView, nowy format reklamowy. Pozwala on widzom na przerywanie emisji reklam jeśli te ich nie interesują. W interfejsie Leanback pojawią się natomiast kanały tematyczne „uczące się” aktywności użytkowników.

Przy nowych reklamach TrueView, które wyświetlane będą w YouTube, pojawi się specjalny przycisk odmierzający czas – po pięciu sekundach wyświetlania komunikatu będzie można go ominąć. W pewnych przypadkach użytkownicy będą mogli wybrać jedną z trzech reklam, które zobaczą.

Już w czerwcu należący do Google serwis wideo eksperymentował ze specjalnym przyciskiem. Możliwość wyboru reklamy do wyświetlenia jest natomiast podoba do tego, co oferuje swoim użytkownikom amerykański Hulu.

TrueView dostępne jest obecnie dla wybranych reklamodawców, którzy mogą zdecydować czy wybrać nowy format, czy pozostać przy starym, który nie daje możliwości pominięcia. YouTube zapowiada również, że pracuje nad dostarczeniem większej możliwości kontroli i wyboru samym użytkownikom.

Serwis wideo wprowadzi również zmiany do interfejsu Leanback, przeznaczonego dla dużych ekranów, głównie telewizorów. Nowa funkcja nazywa się Personalized Channels, i umożliwia tworzenie własnych kanałów wideo. Co więcej, konkretne materiały będą się tu wyświetlać w oparciu o aktywność użytkownika – powstaną więc niekończące się źródła wideo.

http://www.youtube.com/watch?v=2i3X8MpC874

Leanback pozostaje dla YouTube polem interesujących testów. Nie zawiera wielu opcji społecznościowych, nie wyświetla znanych z „normalnego” interfejsu formatów reklamowych, nie jest też domyślą opcją w Google TV. Zmienić może się to jednak w przyszłości – wydaje się, że właściciele serwisu wiążą z Leanback duże nadzieje.

Dawid ZarazińskiYouTube: nowy format reklamowy i kanały w interfejsie Leanback

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.