Dwugodzinna, dynamiczna debata z udziałem czołowych przedstawicieli środowiska lobbingowego w Polsce – tak można podsumować zakończoną wczoraj konferencję ’Społeczna odpowiedzialność konsultingu i lobbingu. Intymna strona kreowania wizerunku’. Jej głównym celem była promocja etycznych postaw w studenckim gronie przyszłych konsultantów.
Zaproszenie do wzięcia udziału w debacie przyjęli: Arkadiusz Protas (PROFILE Public Affairs, Warszawa), Grzegorz Ziemniak (Impress Art PR&Lobbying, Warszawa), Prof. Dariusz Tworzydło (WSIiZ w Rzeszowie), dr Bogusława Dobek-Ostrowska (Uniwersytet Wrocławski), dr Waldemar Rydzak (PRELITE Public Relations, Poznań).
Uczestniczący w konferencji studenci z Poznania, Wrocławia i Torunia mieli okazję spotkać się z profesjonalnymi konsultantami, bliżej poznać kuchnię branży PR, w szczególności lobbingu. Studentów Instytutu Nauk Politycznych UAM szczególnie zainteresował wątek dyskusji, poświęcony etyce w zawodzie konsultanta politycznego.
W trakcie debaty udało się poruszyć najważniejsze problemy, jakie dotknęły w ostatnim czasie branżę lobbingu w Polsce. Wszyscy prelegenci zgodzili się co do konieczności podjęcia szerszych działań medialnych na rzecz poprawy wizerunku branży. Służyć temu powinno przede wszystkim jak najszybsze wprowadzenie regulacji prawnych, wyjaśnianie i informowanie o istocie lobbingu, a także izolacja i piętnowanie środowiska pseudo-lobbystów.
– Poprzez użycie słowa 'lobbysta’ w tytułach artykułów gazety liczą na większe zainteresowanie czytelników. Dla przykładu – tytuł 'lobbysta siedzi za kratkami’ na pewno zwróci uwagę czytelnika bardziej niż 'aferzysta siedzi za kratkami’ – powiedział Grzegorz Ziemniak, dyrektor generalny Impress Art PR&Lobbying. – Tymczasem polskie społeczeństwo powoli zaczyna mieć dosyć afer. W mediach używa się więc określenia, które jest po prostu bardziej chwytliwe. Należy jednak odróżnić lobbystów od aferzystów i załatwiaczy. W tym powinna pomóc również sama branża lobbingowa i środowisko akademickie – dodał Ziemniak, tłumacząc studentom mechanizmy działania mediów.
– Mam nadzieję, że takie spotkania przyczynią się do szerszej dyskusji o istocie lobbingu – podsumował dyskusję Arkadiusz Protas, dyrektor PROFILE Public Affairs.
– Cieszy nas fakt, że po naszej konferencji otrzymaliśmy sygnały od studentów, że dwugodzinna dyskusja była za krótka. Oznacza to, że powinniśmy więcej rozmawiać o branży PR i etyce – powiedzieli Dymitr Romanowski i Borys Czyhin z organizacji PRIME Poland (UAM).
Imprezę zorganizował oddział PRIME na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza. PRIME jest studencką organizacją zrzeszającą studentów kierunków PR i komunikacji marketingowej z całej Europy.
Konferencję zakończył cykl warsztatów, podczas których zaproszeni studenci mogli m. in. spróbować swoich sił w prowadzeniu konferencji prasowej. Partnerzy konferencji, firmy takie, jak Prelite PR, Shepherd Institute i Web&Art zaprosiły studentów na praktyki. Rekrutacja trwa nadal.
http://www.kreowaniewizerunku.pl
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!