Najwięcej transakcji na początku tygodnia, przed południem i na komputerze, w weekend mniej, za to chętniej na smartfonach. Shoper, dostawca oprogramowania dla e-sklepów, publikuje dane na temat zachowań e-klientów.
Najpopularniejsza pora robienia zakupów w internecie to poranek w dni robocze. Internauci odwiedzają sklepy internetowe między godz. 10 a 14, czyli prawdopodobnie robiąc sobie przerwę podczas pracy. Szczyt zakupowy to godzina 11 i 12 – przypada na nie po 7 proc. wszystkich transakcji dokonywanych w ciągu dnia. Kolejny duży ruch sklepy odnotowują wieczorem, ok. godziny 21. To swobodniejszy moment, kiedy można już w domu, po pracy, spokojnie poprzeglądać strony internetowe.
E-klienci najaktywniejsi są na początku tygodnia, przypada na niego połowa zakupów. Najwięcej transakcji odbywa się w poniedziałek, wtorek i środę – po 17 proc. Od czwartku do soboty ruch maleje, wynosząc kolejno 16, 13 i 8 proc, by w niedzielę znów wzrosnąć. Tego dnia odbywa się 12 proc. transakcji, a aż jedna czwarta z nich ma miejsce wieczorem, między godz. 20 i 22.
Polscy konsumenci ciągle pozostają tradycjonalistami – większość transakcji w e-sklepach dokonywana jest za pomocą komputerów stacjonarnych i laptopów. Tych urządzeń używa 90 proc. kupujących w ciągu tygodnia i 87 proc. w weekend. Większy udział urządzeń mobilnych widać przed pracą i po niej – w godzinach 6-7 przez kanał mobile odbywa się 11 proc. zakupów, po godz. 16 do 22 to 9-10 proc. Udział smartfonów w zakupach online znacznie wzrasta natomiast w weekendowe poranki. Dużo wygodniej przeglądać ulubione sklepy w łóżku z komórki czy tabletu, nie dziwi więc fakt, że o godz. 9 w sobotę i niedzielę przez telefon obywa się niemal co piąta transakcja.
Zakupy online powinny być łatwe i wygodne. Dobre poznanie zachowań klienta pomaga dobrać najlepszy w danym momencie kanał i sposób komunikacji z klientem – godzinę wysyłania newslettera, moment publikowania postów na Facebooku lub sms z informacją o promocji – tłumaczy Tomasz Tybon, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Dreamcommerce, dostawcy oprogramowania gotowych sklepów internetowych Shoper.
Dane zebrane od czerwca do października 2016 pochodzą z 10 tys. sklepów korzystających z oprogramowania Shoper.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.