Już dziś rozpoczęcie roku szkolnego, które dla większości rodziców oznacza przede wszystkim zwiększone wydatki. Jak wynika z internetowego badania Gemius SA zrealizowanego wśród rodziców mających dzieci w wieku szkolnym, niemal 60 proc. z nich pierwsze zakupy ma już za sobą.
36 proc. rodziców, do których skierowano ankietę, zakupiło już większą część niezbędnych materiałów szkolnych, a nieco ponad 22 proc. ma w całości skompletowaną wyprawkę dla swoich pociech. Nie brakuje jednak osób, które nie zabrały się jeszcze za wydawanie pieniędzy związane z rozpoczęciem roku szkolnego – 17 proc. rodziców zakupy szkolne ma jeszcze przed sobą, a 5 proc. w ogóle nie zamierza osobiście załatwiać sprawunków. Prawdopodobnie zrobią to inni członkowie rodziny lub sami uczniowie. Co ciekawe, rodzice uczniów klas ponadgimnazjalnych nie mają zwyczaju robić zakupów z wyprzedzeniem – dla 25 proc. z nich szkolne zakupy to wciąż odległy temat.
Rodzice kupują zarówno podręczniki, pomoce naukowe i niezbędne materiały biurowe, ale także nowe ubrania i buty. W tym roku wśród towarów, które zostały zakupione w pierwszej kolejności wymieniane są: przybory do pisania i rysowania, podręczniki oraz artykuły papiernicze. Kupiło je już prawie 70 proc. rodziców. Dużą popularnością cieszą się też plecaki i tornistry – taki zakup ma już za sobą ponad 60 proc. respondentów. Wśród zakupów planowanych na najbliższe dni najczęściej wymieniane są podręczniki i ubrania. Jest możliwe, że rodzice wolą wstrzymać się z ich zakupem, czekając na precyzyjne i ostateczne wytyczne nauczycieli.
Jako miejsce zakupów artykułów papierniczych aż ponad połowa pytanych o opinię rodziców wymieniła hipermarket. W podręczniki jednak respondenci najchętniej zaopatrują się w księgarniach (63,3 proc.) lub odkupują je od starszych uczniów (35 proc.). Mowa oczywiście o księgarniach tradycyjnych, bo internetowe, podobnie jak aukcje on-line, w tym przypadku nie cieszą się popularnością wśród internautów. Z wirtualnych zakupów książek zamierza w sumie skorzystać jedynie 7 proc. ankietowanych.*
Przeciętnie zakup wyprawki szkolnej dla jednego dziecka wiąże się z wydatkami rzędu 400 pln. Najwięcej planują wydać rodzice jedynaków. Połowa wszystkich rodziców chce przeznaczyć na wydatki szkolne nie więcej niż 300 pln, a 25 proc. może sobie pozwolić jedynie na wydatek mniejszy niż 200 pln.
Zdecydowana większość rodziców-internautów na szkolne zakupy wydaje bieżące dochody (77 proc.), podczas gdy 22,7 proc. sięga po oszczędności.* Warto zauważyć, że odsetek korzystających z zaoszczędzonych funduszy jest większy w wśród respondentów posiadających troje lub więcej dzieci.
Wszyscy rodzice chcą oczywiście jak najlepiej wyposażyć swoje dzieci na kolejne kilkanaście miesięcy nauki. Kupując artykuły potrzebne do szkoły internauci starają się wybierać rzeczy, które nie tylko są praktyczne i trwałe, ale także ładne i przede wszystkim podobające się dzieciom.
Wpisy promowane
- Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym w 2024 roku?Marzysz o własnym mieszkaniu, ale nie masz wystarczających środków finansowych? To właśnie wtedy z pomocą przychodzi kredyt hipoteczny, czyli jedno ...
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.