Kupowanie butów w sieci staje się coraz bardziej popularne. Dawniej trudno było wyobrazić sobie zakup rzeczy, której nie można przymierzyć i przetestować. Mimo to obecnie coraz więcej osób decyduje się na skorzystanie z takich usług. Wbrew pozorom, nie jest to takie trudne i problematyczne, jak mogłoby się wydawać – oto krótki poradnik na temat tego, jak odpowiednio mierzyć i dobierać obuwie online
W przypadku butów największe znaczenie będą miały oczywiście ich realne wymiary i materiały, z których zostały wykonane. Sklepy upraszczają cały proces decyzyjny, umieszczając obok zdjęć dokładny opis każdego produktu. Coraz więcej firm oferuje także możliwość darmowego zwrotu lub wymiany obuwia, co również zwiększa zaufanie klientów do tego typu usług. O popularności zakupów przez Internet decyduje także fakt, że wiele modeli butów można znaleźć głównie w Internecie. Mamy również zdecydowanie większy wybór jak np. w przypadku obuwia profilaktycznego przeznaczonego dla dzieci, oferowanego przez sklep Wesołe Buciki. Wszystkie te czynniki sprawiają, że sklepy sprzedające tego typu produkt są coraz bardziej popularne i cieszą się dużym zaufaniem konsumentów.
W jaki sposób kupować obuwie w sieci, aby mieć pewność, że będzie pasować? Oczywiście najważniejszą kwestią będzie tutaj poprawne wymierzenie długości i szerokości stopy. Jak wiemy, rozmiar podawany przez producenta nie zawsze jest zgodny z rzeczywistością. Dzieje się tak głównie ze względu na różne klasyfikacje rozmiarów, które mogą różnić się w zależności od danej firmy. Dlatego pomiaru musimy dokonać samodzielnie, na podstawie pomocniczej tabelki, która powinna być umieszczona w każdym obuwniczym sklepie online. Wymiar powinien podawać długość wewnętrzną wkładki buta, ponieważ ta zewnętrzna nie będzie oddawać rozmiaru rzeczywistego.
Jak poprawnie zmierzyć stopę?
Własnoręczne zmierzenie swojej stopy polega na umieszczeniu jej (bosej lub w skarpecie) na kartce papieru i obrysowaniu całego kształtu. Następnie należy zmierzyć odległość od czubka dużego palca po końcowy brzeg pięty. Dzięki temu uzyskamy rzeczywiste wymiary, które ma nasza stopa w trakcie stania. To jednak nie koniec – do otrzymanego wyniku musimy dodać 0,5 do 1 centymetra, ponieważ tylko wtedy nasz wynik będzie zbliżony do rzeczywistego i jak najbardziej dokładny.
Kolejną kwestią jest oczywiście szerokość naszej stopy. Niestety, nie wszyscy sprzedawcy podają ten wymiar przy swoich produktach. Jeżeli posiadamy problematyczne stopy, lepiej zapytać o rozmiar bezpośrednio u sprzedawcy. Ich szerokość jest zmienna, zależna od pozycji, w której przebywamy, naszego zmęczenia itd. Dlatego, gdy nie jesteśmy pewni, czy but będzie dobry, bo posiadamy tylko wymiar na długość, poprośmy sprzedawcę o zmierzenie wkładki w jej najszerszym miejscu. Jak widać, kupowanie obuwia w sieci nie musi stanowić problematycznego ryzyka. Wystarczy dobra miarka i tabela z długościami wkładek dla każdego modelu butów, a także pomocny, komunikatywny dział obsługi sklepu.
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.