Z pośród kilkunastu milionów internautów, aż 2/3 przyznaje, że przynajmniej raz zdarzyło im się kupić coś za pośrednictwem Internetu. Tak duże zainteresowanie sprawia, że możliwość zakupów w sieci oferuje coraz więcej firm, do tej pory nie zainteresowanych tą formą sprzedaży. Dostać można praktycznie wszystko – książki, militaria, ubrania, kosmetyki, sprzęt RTV-AGD, a nawet artykuły dla zwierząt.
– Uruchamiając sklep internetowy myśleliśmy przede wszystkim o dotarciu do tych klientów, którzy nie mają możliwości zakupu naszego obuwia z uwagi na brak sklepu w pobliżu miejsca zamieszkania. W ciągu kilku miesięcy udało nam się sprzedać 7 tysięcy par butów, dlatego w krótkim czasie planujemy skierować naszą ofertę także poza granice kraju – mówi Katarzyna Nowicka, z firmy Bartek, producenta obuwia dla dzieci.
Na zakupy przez Internet decydują się również mieszkańcy dużych miast, którzy dostęp do większości marek i towarów mają niemal nieograniczony. W dużej mierze za sprawą dynamicznego rozwoju galerii handlowych. Powodów jest kilka: Przede wszystkim pozwala to zaoszczędzić czas spędzony na poszukiwaniu produktu. Sklepy internetowe działają 24 godziny na dobę, a zamówiony towar dostarczany jest na podany adres, co jeszcze bardziej ułatwia zakupy. Brak możliwości zobaczenia produktu z bliska, rekompensowany jest przez właścicieli internetowych sklepów szczegółowym opisem, zdjęciem, a także konkurencyjną ceną. Internet jest też miejscem, w którym znalezienie niektórych produktów okazuje się znacznie łatwiejsze niż w tradycyjnych sklepach.
Dzięki masowemu dostępowi do sieci, e-zakupy, które jeszcze kilka lat temu były domeną nielicznych pasjonatów nowoczesnych rozwiązań, stają się rozwiązaniem powszechnym. Wydaje się, że wraz ze zmianą przyzwyczajeń klientów, obroty w internetowym handlu , sięgające teraz około 5 mld zł będą rosnąć z roku na rok.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.