Z pośród kilkunastu milionów internautów, aż 2/3 przyznaje, że przynajmniej raz zdarzyło im się kupić coś za pośrednictwem Internetu. Tak duże zainteresowanie sprawia, że możliwość zakupów w sieci oferuje coraz więcej firm, do tej pory nie zainteresowanych tą formą sprzedaży. Dostać można praktycznie wszystko – książki, militaria, ubrania, kosmetyki, sprzęt RTV-AGD, a nawet artykuły dla zwierząt.
– Uruchamiając sklep internetowy myśleliśmy przede wszystkim o dotarciu do tych klientów, którzy nie mają możliwości zakupu naszego obuwia z uwagi na brak sklepu w pobliżu miejsca zamieszkania. W ciągu kilku miesięcy udało nam się sprzedać 7 tysięcy par butów, dlatego w krótkim czasie planujemy skierować naszą ofertę także poza granice kraju – mówi Katarzyna Nowicka, z firmy Bartek, producenta obuwia dla dzieci.
Na zakupy przez Internet decydują się również mieszkańcy dużych miast, którzy dostęp do większości marek i towarów mają niemal nieograniczony. W dużej mierze za sprawą dynamicznego rozwoju galerii handlowych. Powodów jest kilka: Przede wszystkim pozwala to zaoszczędzić czas spędzony na poszukiwaniu produktu. Sklepy internetowe działają 24 godziny na dobę, a zamówiony towar dostarczany jest na podany adres, co jeszcze bardziej ułatwia zakupy. Brak możliwości zobaczenia produktu z bliska, rekompensowany jest przez właścicieli internetowych sklepów szczegółowym opisem, zdjęciem, a także konkurencyjną ceną. Internet jest też miejscem, w którym znalezienie niektórych produktów okazuje się znacznie łatwiejsze niż w tradycyjnych sklepach.
Dzięki masowemu dostępowi do sieci, e-zakupy, które jeszcze kilka lat temu były domeną nielicznych pasjonatów nowoczesnych rozwiązań, stają się rozwiązaniem powszechnym. Wydaje się, że wraz ze zmianą przyzwyczajeń klientów, obroty w internetowym handlu , sięgające teraz około 5 mld zł będą rosnąć z roku na rok.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...