Kaspersky Lab opublikował nowy artykuł analityczny „Identyfikowanie botnetów rozsyłających spam z wykorzystaniem metody skoordynowanych dystrybucji”. Tekst przeznaczony jest dla wszystkich zainteresowanych technicznym podejściem do wykrywania i blokowania sieci zainfekowanych komputerów.
Artykuł przedstawia nową metodę zwalczania botnetów rozsyłających spam.
Metoda ta automatycznie oddziela i blokuje takie sieci w czasie rzeczywistym. Opiera się na podejściu statystycznym wykorzystującym fakt, że komputery w botnecie muszą wykazywać pewne podobieństwa w zachowaniu.
Monitorując ruch pocztowy z wielu źródeł przez pewien okres czasu, można zauważyć, że strumienie wiadomości z niektórych źródeł posiadają wspólne cechy, które odróżniają je od reszty komputerów wysyłających wiadomości e-mail. W zależności od sposobu porównywania tych strumieni, liczby wiadomości w każdym strumieniu oraz liczby wyizolowanych źródeł – można stwierdzić z większym lub mniejszym prawdopodobieństwem, że źródła te tworzą sieć komputerów „zombie” – botnet.
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.