Kosztem ponad 34 milionów złotych powstaje infrastruktura mająca ożywić elektroniczny handel w Polsce. Nowo powstająca platforma eHandel ma wspomóc głównie małe i średnie firmy, które w niewielkim stopniu wykorzystują nowe narzędzia sprzedaży i zaopatrzenia.
Obroty internetowego handlu szacuje się w Polsce na 4 mld zł.
Najlepiej radzą sobie w tej dziedzinie duże firmy i te branże, które mają własne platformy elektronicznego handlu.
Platforma eHandel nie wyeliminuje istniejących systemów, ma być z nimi integrowana.
W Polsce działa kilkadziesiąt internetowych giełd, aukcji, platform wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa oraz ok. 700 internetowych sklepów, z których korzystają nabywcy indywidualni.
Transakcje między przedsiębiorstwami (B2B) sięgnęły w ubiegłym roku 3 mld zł.
Nowa struktura elektronicznego handlu ma być zbudowana do 2006r.
Sama platforma e-handel ma kosztować blisko 25 mln zł, pozostałe prawie 10 mln zł ma być przeznaczone na opracowanie i wdrażanie norm dla elektronicznej gospodarki, upowszechnianie wiedzy na jej temat i na analizy.
17 mln zł na te cele ma pochodzić z UE, ok. 6,6 mln zł z sektora prywatnego, a pozostałe środki z resortów i PARP.
Za projekt eHandel odpowiada Ministerstwo Gospodarki.
Rzeczpospolita
Wpisy promowane
- Efektywne strategie zarządzania profilami w serwisach społecznościowychZarządzanie profilami w serwisach społecznościowych staje się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm. Umiejętne prowadzenie mediów społecznościowych umożliwia lepsze dotarcie ...
- Co wyróżnia skuteczną agencję performance? 5 cech, których warto szukać.Zastanawiasz się, czy agencja, z którą rozmawiasz, naprawdę dowiezie wyniki? To normalne – w końcu nie chcesz przepalać budżetu na ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!