Kosztem ponad 34 milionów złotych powstaje infrastruktura mająca ożywić elektroniczny handel w Polsce. Nowo powstająca platforma eHandel ma wspomóc głównie małe i średnie firmy, które w niewielkim stopniu wykorzystują nowe narzędzia sprzedaży i zaopatrzenia.
Obroty internetowego handlu szacuje się w Polsce na 4 mld zł.
Najlepiej radzą sobie w tej dziedzinie duże firmy i te branże, które mają własne platformy elektronicznego handlu.
Platforma eHandel nie wyeliminuje istniejących systemów, ma być z nimi integrowana.
W Polsce działa kilkadziesiąt internetowych giełd, aukcji, platform wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa oraz ok. 700 internetowych sklepów, z których korzystają nabywcy indywidualni.
Transakcje między przedsiębiorstwami (B2B) sięgnęły w ubiegłym roku 3 mld zł.
Nowa struktura elektronicznego handlu ma być zbudowana do 2006r.
Sama platforma e-handel ma kosztować blisko 25 mln zł, pozostałe prawie 10 mln zł ma być przeznaczone na opracowanie i wdrażanie norm dla elektronicznej gospodarki, upowszechnianie wiedzy na jej temat i na analizy.
17 mln zł na te cele ma pochodzić z UE, ok. 6,6 mln zł z sektora prywatnego, a pozostałe środki z resortów i PARP.
Za projekt eHandel odpowiada Ministerstwo Gospodarki.
Rzeczpospolita
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.