W internecie czytamy o żywności ekologicznej, ale kupujemy ją na targach i w dyskontach.
Wiedzę o ekologicznych produktach żywnościowych najchętniej czerpiemy z internetu, ale żeby je kupić wolimy najpierw zobaczyć towar – wynika z analiz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego. Produkty ekologiczne połowa z nas raz w miesiącu kupuje na targowiskach i bazarach, podobny odsetek sięga po nie w dyskontach. Pandemia może przełamać tę tendencję. Dane Farmy Świętokrzyskiej wskazują, że w 2020 roku sprzedaż jedzenia ekologicznego wzrosła w ich sklepie internetowym o 135% w porównaniu rok do roku.
Rozwój sprzedaży online produktów ekologicznych idzie w parze ze wzrostem świadomości konsumentów. Coraz szybciej przybywa osób, które chętnie czytają składy, patrzą na certyfikaty i sięgają po produkty bio. Cena przestaje być barierą. Wiadomo, że wyższy koszt produkcji ekologicznej podraża towar, ale klienci chcą płacić za jakość. Pandemia tylko przyspiesza ten trend. W 2020 roku sprzedaż produktów ekologicznych w Polsce wzrosła o około 30%. Natomiast w naszym sklepie internetowym w minionym roku zanotowaliśmy podwójny wzrost sprzedaży. Widzimy, że osoby, które raz zdecydowały się na zakupy żywności online i były zadowolone, wracają. Zakładamy zatem utrzymanie trendu wzrostowego – mówi Łukasz Gębka, prezes Farmy Świętokrzyskiej.
Z danych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego wynika, że najwięcej konsumentów, bo ponad 50%, raz w miesiącu decyduje się na zakup ekologicznego jedzenia na targowisku lub bazarze. Na drugim miejscu są dyskonty, w których jedzenie bio kupuje ok. 45% zapytanych. Eksperci zakładają, że w większości przypadków są to pojedyncze produkty, ze względu na wciąż ograniczony asortyment. Podium zamykają sklepy specjalistyczne, które raz w miesiącu są źródłem ekologicznej żywności dla ok. 42% klientów. Kolejne miejsca zajmują sklepy osiedlowe, gospodarstwa ekologiczne i zakupy prosto od rolnika oraz hipermarkety i supermarkety. Do comiesięcznych zamówień takiego jedzenia online przyznaje się ok. 4% konsumentów.
Mimo że do zakupów żywności bio online Polacy dopiero się przekonują, to internet jest głównym źródłem wiedzy o takich produktach – wynika z analiz SGGW. Konsumenci szukają informacji przede wszystkim na portalach poświęconych tematyce żywieniowej, stronach internetowych producentów żywności ekologicznej i stronach sklepów internetowych. Ważnych opinii dostarczają im też rodzina i znajomi oraz etykiety produktów.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.